Moahahaha.....

Idag lyckades jag titta på nästan ett helt avsnitt av Idol igen. När kvällen startade var det fyra stycken tävlanden. Med fyra tävlande kvar av x antal tusen sökande kan man förvänta sig en viss standard, men nej då vad är det jag skådar?
Vi kan väl sammanfatta det hela genom att gå igenom de tävlande en och en:

Marie: Sjunger bra och rockade rejält ikväll. Den största nackdelen hon har i bagaget är väl att hon varit med i Big Brother innan, dock för hundra år sedan (TV-år) men ändå. Dessutom är det lite för mycket: "Ja men Gud jag kan ju inte sjunga, vad glad jag blir att ni tycker om mig, det trodde jag aldrig skulle ske, jag sökte bara för att det var en kul grej" Yeah right säger jag. Erkänn att du vet att du knäcker och att du inte siktar på nåt annat än att ta hem skiten!

Daniel: Kära läsare! Denna man är tippad att ta hem hela Idol 2007. Jag upprepar: ta hem hela Idol 2007! Med hjälp av vadå? Karl kan ju inte sjunga och spasmar runt som som en lätt påtänd aerobicinstruktör. Jag tappade tilliten på världen när Kishti började gråta under hans audition, hon måste ha fått nåt i ögat. Nån annan förklaring kan jag inte hitta, inte ens när jag letar med lupp, förstoringsglas OCH glasögon. Och ja just ja! Det glömde jag ju! What's up med den här kaptensbindeln? Det var kul ungefär halva första avsnittet han hade den.

Andreas: Det här är en man från Skåne som kom till audition och såg ut som Robert Prytz. För er som inte bryr er om fotboll länkar jag hit. Efter påstötningar från juryn klippte han sig och kom tillbaka som en ny man. Vet inte om det blev så mycket bättre efter det, nu ser han ut som han har peruk, men who cares? Han kanske inte är så fager men han kan faktiskt sjunga. Är en man av folket (vem är inte det? Men ni förstår kanske vart jag vill komma) och en som man verkligen skulle unna att vinna. Blev sågad längs fotknölarna ikväll för att han inte dansar och rör på sig, men kan man inte är det bättre att låta bli. Det är min personliga åsikt som jag tycker att många ska ta sig en funderare över. Speciellt nästa tävlande som är...

Amanda: Denna varelse måste ha gått samma dansskola som Daniel. När hon rör sig på scen ser hon ut ungefär som om man filmat en katt som sträcker på sig och sedan spelat upp det i dubbel hastighet. Hon drar liksom in armen...vad kommer att hända?....vänta nu....FJONG....så flyger liksom armen ut. Denna rörelse upprepar sig sedan i ett oregelbundet mönster med växelvis armar, växelvis ben. Behöver jag nämna att människan inte har skor på scen och så går hon inåt med fötterna, ungefär som en trotsig fjortis som försöker vara söt men inte så att nån märker det. När det kommer till sången har hon en ganska skön röst men hon sjunger ta me fan falskare än...jag kan nog nästan säga mig själv. Spela in en platta med henne och hon har ingen röst kvar. Oj nu höll jag på att glömma...hon är oxå tippad att gå till final.


Inte nog med att de tävlande borde tänka på att skaffa ett extraknäck så beter sig ju juryn som att de vill bli satta i husarrest i ett sekel. Om de är så upprörda över att fel artister gått vidare (då menar jag sågningen av Andreas) så får de ju antingen ta sitt pick och pack och dra vidare eller så får man ju göra om hela programmet så att juryn bestämmer hela vägen vilka som ska vidare.
Tycker att det börjar bli dags att lägga ner programmet nu. Säger som min husgud (efter Oprah) Alex Schulman att Idolerna är inget annat än hyfsade coverartister. Ingen kan ju på fullaste allvar mena att de vill skaffa ett fullängdsalbum med nån av de som nu är kvar.

Och vilka är det som är kvar då? Jo! Daniel åkte ut! Moahaha.... Citerar en stor man:

- Äntligen - Gert Fylking

P.S. Alex? Du hade gjort Livin' on a Prayer mycket bättre ;)

Kommentarer
Postat av: D.

HAAHHAHA, Linda då.
Man känner sig ganska fåing när man
a) lyssnar på exempelvis rix fm på bussen, de säger något roligt och man skrattar.
b) läser en tidning/bok på ett offentligt ställe och samma sak händer som på alternativ a.
c) läser en blogg som man skrattar högt åt.

Men det är bra, fortsätt så här. I ungefär en veckas tid har jag väntat på ett inlägg och här kom det. Jag håller med dig och Fylking Sverige - Äntligen! :)

2007-11-24 @ 11:50:04
Postat av: Frida

haha okej tack för informationen så jag inte åker upp dit i hopp om att jag kan shoppa det mesta i Sälen :) vore ju jobbigt läge om man säger så. Det blev visst inge mer DT för oss för nu ikväll har jag jobbat mitt sista pass :( Men hoppas du är kvar i maj för då kommer jag tillbaka med buller och bång ;)

2007-11-30 @ 23:35:10
URL: http://carlssonfrida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0