Håll i er! Här kommer det!

Nu är det dags för ett nytt inlägg igen och den här gången är det helt Denise's förtjänst. Hennes snack om vinter tillsammans med mössen från Askungen fick mig verkligen på vinter/jul-humör.

Linda's önskelista inför vintern/julen
  • Jag vill ha stora, feta flingor som dalar sakta från himlen.
  • Jag vill ha minst 10 grader kallt och gnistrande sol.
  • Jag vill att det knarrar under skorna när jag går och gör det inte det så vill jag att det ska vara så mycket snö att jag får pulsa fram.
  • Jag vill ha välpreparerade spår så jag kan åka skidor.
  • Jag vill ha en stor tre-meters gran i Disney-stil i vardagsrummet. Den ska vara riktig och lukta skog, men helst inte barra.
  • Jag vill äta farmors julmat varje dag i hela december.
  • Jag vill koka min egen julskinka.
  • Jag vill baka pepparkakor och dekorera med kristyr.
  • Jag vill att vintern ska vara från slutet av november fram till Vasaloppet (första söndagen i mars).
  • Jag vill vakna när det är mörkt ute, göra en kopp varm choklad och titta på julkalendern varje morgon.
  • Jag vill ha gnistrande, vita ljus i varje fönster. Nåde den som har en blinkande, flerfärgad ljusslinga. Det är att häda.
  • Jag vill höra julmusik i varje affär.
  • Jag vill köpa julklappar som jag får slå in. Alla i olika stil.
  • Jag vill sitta uppe sent på julafton och titta på när påven mumlar sig igenom en två timmar lång gudstjänst på både italienska och latin.
  • Jag vill att min iPod ska vara fullsmockad med jullåtar. Det gör inget om jag har samma låt i flera versioner.
Kan hålla på ett bra tag till.... Åh vad jag längtar! Tror dock att denna vinterhysteri kan komma att gå över till viss del när jag väl skaffar körkort. Att skrapa rutor en decembermorgon klockan 7 är väl aldrig en höjdare.

Tack Denise! Nu mår jag bra!

Kommentarer
Postat av: Denise

Jag håller med om att allt det där lät hur mysigt & juligt som helst, förutom "Jag vill sitta uppe sent på julafton och titta på när påven mumlar sig igenom en två timmar lång gudstjänst på både italienska och latin." Den var inte riktig Denise-ig, men annars så!
Keep up the blogging now!

2007-10-19 @ 12:31:27
Postat av: Sara

Jag kanske ska skicka in bilden till Top Model eller så? ;)
Haha, det har jag inte provat. Låter sannerligen smärtsamt, men det kanske skulle funka!

2007-10-19 @ 13:51:28
URL: http://satsaras.blogg.se
Postat av: Frida

var ju bara tvungen att kika på vad som händer i din värld kvinna, blev ju så nyfiken på din blogg ;)

2007-10-20 @ 19:07:26
URL: http://carlssonfrida.blogg.se
Postat av: Frida här, igen

vad glad jag blir på dig att du kommenterat i min blogg! :) yes, blir Sälen för mig, men du kommer klara dig fint utan mig ska du se, du får leta reda på en annan tillfällig lekkamrat i dt:n tills jag kommer tillbaka, haha. kraam

2007-10-20 @ 19:20:55
URL: http://carlssonfrida.blogg.se
Postat av: Frida

haha härligt att höra att du har lite alternativ iallafall :D det där med Vasaloppet låter ju som en oerhört bra idé, väldigt hurtigt av dig måste jag säga. och jag lovar att jag ska hålla utkik efter dig i spåren, och att även ha nattlampan tänd ;) lycka till på jobbet imorgon!

2007-10-21 @ 01:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0