Egentligen 080330 - Jahaja!?!

Pga. plattformsbyte hos blogg.se har jag inte kunna publicera detta inlägg tidigare men nu kommer det.

Var ska jag börja? Jag tar det från början. Gjorde som bekant min sista dag på McD Valbo i söndags. "Firade" detta genom att jobba 8.45-15. Fick ett ganska svalt mottagande när jag kom på morgonen, Mr Lee trodde jag hade med mig tårta för att jag fyllde år, han hade helt bommat att jag skulle sluta. Klocka 10 ramlade dock The Crizz in och han hade ju verkligen inte glömt detta event. Hade som sagt var tårta med mig, en hastigt inhandlad Frödinge-tårta från Konsum, med extrapris och allt.

Lagom till lunch ramlade även fröken Denise in med två prinsesstårtor, inte för att fira mitt utträde ur sekten utan för att hon fyllde 18. Gratulerar! Nämnas bör att Denise var ledig och enbart poppade förbi med tårta. Det gläder mig att meddela att vår kära chef utan skruppler tog tillfället i akt och gick och avsmakade dessa tårtor mitt i lunchruschen. Jag säger då det!

När klockan började närma sig tre började det bli dags för mig att knyta ihop påsen, trodde jag ja. Mitt McD-hjärta har växt sig alldeles för stort genom åren så jag jobbade över 10 minuter, kunde inte lämna köket i sticket.

Efter ombyte blev det ett "vackert" farväl av the-mum-to-be Tessan och The Crizz. Fröken Nilsson fick två kramar och började nästan gråta, stackarn. Hann med några fler kramar på vägen ut och sen var det slut. :D


När jag kommer hem och i lugn och ro sitter och går igenom dagens reklamberg möts jag av denna syn (bilden nedan) i Gestrike Magasinet: Manlig fägring när den är som bäst. Mina kära fd. kollegor på Kent-konsert den 7 mars.

Från vänster till höger: Littlebro' Skogh, Mikey K, Papa J, Master V & Pablito aka. Hamburglar. Steamin' hot! ;)

Ha det käre McD-vänner, ni kommer nog att klara er alldeles utmärkt utan mig. Syns snart på ett sjukhus nära dig!

 


Kommentarer
Postat av: katta

fy fan!! Detta är en stor sorg för Mcdonalds.. Jag tänker inte acceptera att ngn annan än du tar hand om mig om jag hamnar på sjukan.. :D

2008-04-01 @ 15:01:44
Postat av: Denise

Jag ahr anmält mig som blodgivare nu. Jag ska leta upp vart du jobbar och bara "råka" stöta på dig där :) Alltså, inte stöta på som i att flirta, utan stöta på dig som i att råka träffas "Nämen oj, är du här?"
Kramen jag hann få av dig från köket ses som både en grattiskram och en avskedskram, iaf från min sida. Jag är glad att jag inte jobbade och behövde ta "farväl" av dig - det hade varit alltfär jobbigt.
Älskade för övrigt meningen som började i mitten av rad 11 och slutade på rad 12, haha :)

Måste bara berätta att jag hade min första hornlektion idag. Jag var jätteduktig! :D

Anyway, får jag inte spela kändis-TP med dig vill jag inte spela med någon. Ta hand om dig! Och andra när du är på jobbet, för det komme rdu faktiskt att ha betalt för. Slut på uppmuntran för att steka hamburgare - nu är det vård som gäller! :)

2008-04-01 @ 18:57:03
Postat av: Elin

Härligt att höra att du tagit steget.Jag är stolt över sig. Och jag lovar, Sorgen kommer man över ;)

(jag undrar hur många som räknade raderna för att se vilken mening som stod där, haha ;)

2008-04-01 @ 22:05:27
Postat av: E

vilken mening som stod på rad 11 alltså ;P

2008-04-01 @ 22:06:14
Postat av: Denise

Haha, mena. :)

2008-04-02 @ 13:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0