En ganska bra dag!

Dagen har mestadels ägnats åt jobb och har ändå varit ganska bra.
Dagens höjdpunkter var:

Höjdpunkt ett: När arbetsterapeuten Emma berättar att hon ska gå på semester och jag säger att då ses vi nog inte mer eftersom jag ska börja på en ny avdelning. Varpå hon utbrister: "Va e det du säger? Du som är som klippt och skuren för det här. Nu blir jag seriöst ledsen."
Sånt värmer. Trots att jag inte har trivts så har jag nog lyckats göra ett ganska bra arbete ändå.

Höjdpunkt två: Det här är en sån grej som nästan bara är rolig om man känner de inblandade personerna, men jag ska försöka återge ögonblicket ändå. Ni får använda er fantasi, låt kreativiteten flöda.
Underläkaren Dr G berättar om när han var ute och red med sin flickvän förra veckan och ramlade av hästen. Vi hade pikat honom innan och varnat att hästar är farliga djur och att det är långt ner till marken. Följderna av fallet blev en urhoppad axel och lättare revbensfrakturer. När Dr G är mitt uppe i denna berättelse försöker vår andra underläkare Dr H jobba vidare lite diskret i bakgrunden. Ser i ögonvrån hur han tar sats för att luta sig tillbaka lite på stolen och...SCHWOOOP. Bakåt flyger Dr H med sådan fart att hans nästan en och en halv meter långa ben med Birkenstocks och allt flyger upp i bordet med en smäll. Kontrasten till den allvarliga (men roliga) berättelsen från Dr G är total och asgarven haglar.

Höjdpunk tre: Handlade alkoholhaltiga drycker av Maria på Systemet (samma Maria som i inlägget nedan). Har inte träffat henne på hur länge som helst så det var bara trevligt.

Höjdpunkt fyra: Taggar inför festen jag ska på imorrn. Får se om det blir utgång efteråt, jag brukar kunna ha en tendens om bli trött framåt nattkröken så det brukar sluta med att jag åker hem och sover medan alla andra går ut. Är det nån av er som ska ut? Hör av er isåfall så jag vet var jag ska gå ;)

Until later, sweet dreams!

Kommentarer
Postat av: Maria

Tycker att det var mycket trevligt att ses en kortis jag med!

2008-08-03 @ 16:15:28
URL: http://marialiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0