Advent(ure)

Som många av er säkert vet var det första advent igår. Lika väl var det skyltsöndag, en av de heliga dagarna i mitt liv. Blev lite av pga vädret igår så jag begav mig bara ner på stan en snabbis. Det var lite avslaget tycker jag som gärna kräver tre decimeter snö och tomtar i varje hörn. Handlade mig en ljusslinga på Claes Ohlson samt lite andra nyttigheter och begav mig hemåt igen.
Hemma blev det ett riktigt advent(ure) när jag skulle få upp ljusslingan på balkongen. Fem meter ljusslinga drabbade samman med 1,62 meter Linda ute på balkongen fyra våningar över marken. Efter säkert en timme satt den på plats och den funkade till och med när jag stoppade kontakten i väggen. Visade med stolthet i kroppen upp mitt verk för Erik när han kom hem :D

           

Efter gårdagens strapatser hände det inte så mycket mer. Slappade lite och njöt av att julen snart är här.
Idag däremot tycker jag själv att jag hunnit med en hel del. Började dagen med att tända adventsljusstaken som jag knåpat ihop på alldeles egen hand.


I väntan på att ugnen skulle bli varm, så jag kunde göra mina mackor, passade jag på att öppna min chokladkalender. Okej, jag vet, jag är 26 år gammal, men INGEN tar ifrån mig min chokladkalender.
Kan meddela att årets första lucka döljde en Rudolf i choklad. På insidan av luckan var det dock en julklapp. Brukar inte bilden och innehållet stämma överens? Eller är jag helt ute och cyklar? Får se vad som döljer sig imorgon.



Med frukostmackorna i högsta hugg bänkade jag mig framför TV:n och tittade på första avsnittet på julkalendern som jag spelade in från i morse. Den var faktiskt lite bättre än vad jag hade väntat mig. Blir nog till att titta imorrn oxå.


Kan även meddela att årets första julklapp är inslagen. Det blir mamma som får den.


Förutom allt detta har jag även hunnit med att dammsuga och källsortera. Ibland så har jag mina ljusa stunder. Nu ska jag skynda mig ner och montera min nya cykellampa som jag inhandlade på Biltema i Uppsala i lördags när Erik och jag gjorde en liten utflykt. Eller det ska jag inte alls kom jag på för jag har inga batterier.





                       



Kommentarer
Postat av: Ammi

Skönt att höra att jag inte är den enda med chokladkalender! Jag brukar alltid köpa en när jag är i ullared, men eftersom jag inte varit där nu på hösten så har det inte blivit av. Då fick jag en av Micke och vart skitglad! Varpå han säger "Jag har aldrig sett en människa över 20 som blivit så glad för en chokladkalender.."

2008-12-01 @ 13:01:40
URL: http://amelies.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh nej... jag missade julkalendern på TV. Äsch.

Tack för kramen Linda, den värmde. Och ja, det känns lite bättre idag faktiskt. :)

2008-12-02 @ 00:47:00
URL: http://fiddeli76.blogg.se/
Postat av: Denise

Personalfesten var en av de bästa utekvällarna jag någonsin haft. Med perfekt fylla ;)

2008-12-07 @ 22:51:16
URL: http://vardagsfilosofier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0