Jag är ironisk!

Kom på att det var en sak jag glömde att ta upp när jag gjorde mitt ego-inlägg nedan. Jag är väldigt ironisk och sarkastisk i min syn på saker och ting och när jag pratar med folk och fä. Apropå detta kan jag meddela att jag såg en dokumentär om personer med autism för ett tag sedan och där berättade dom att autistiska personer har svårt att förstå ironi och sarkasm. Tänk på detta nästa gång du inte förstår mig ;)

Tänkte ta tillfället i akt och välkomna Katta till min blogg. Kul att du hittat hit. Jag lovar att jag inte hållit bloggen hemlig för dig, inte med flit iallafall ;) Apropå det undrar jag vilka det är som läser det jag spottar ur mig. Hittills idag har jag haft 15 unika besökare och jag kan inte ens med lite hjälp komma på vilka de kan vara. Kommentera och ge er tillkänna så jag vet vilka ni är, det skulle vara kul.

Har dessutom upptäckt en trend bland alla bloggar jag tar mig igenom varje dag. Tydligen ska man ska ha en hemlig, mer personlig blogg med lösenord. Har inte riktigt förstått mig på den grejen. Om man har en blogg vet man att den publiceras på nätet och att ganska många personer, som man ibland inte känner, kan läsa det man skriver. Pallar man inte med detta och tycker att det är obehagligt att främmande personer läser personliga saker om en tycker jag att man ska ta sig en funderar över en rad saker.
1) Jag kanske inte borde ha en blogg
2) Jag kanske ska låta bli att skriva saker som jag inte vill att främmande människor ska läsa
3) Saker som jag inte vill publicera och skriva om offentligt kanske jag kan ta privat med mina kompisar genom att använda en TELEFON.

Har stött på ett flertal bloggar där personen (i de flesta fall en kvinna) som skriver har blivit gravid och då ska bloggen lösenordsskyddas och bli lite mer hemlig. MEN LÅT BLI ATT SKRIVA OM DIN GRAVIDITET DÅ om du tycker att det känns för privat! Det är ingen på den här planeten som ser hur gravid du är när du sitter i din soffa och bloggar. Nämner du det inte så är det ingen som får reda på det och graviditeten kommer att vara ännu hemligare än om du lösenordsskyddar din blogg! Har du fortfarande ett enormt behov av att lägga ut vecko-updates på din mage så kan du skicka de bilderna till närmast sörjande via MAIL!

Ojoj! Nu gick jag igång mer än planerat. Noterar den sarkastiska undertonen i inlägget. Ska ta och varva ner med ett glas jordgubbssaft innan jag går och nannar.

Kram på er och välkommen Katta, ännu en gång!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vi flyttar in den 1/3, och ja, det kan hända att det kanske blir nån slags inflyttningsfest... ;) Mm, den är precis lika mysig som den ser ut! Nu ska jag försöka få lite sömn om det går för min nervösa mage.. Kram kram

2008-01-20 @ 23:53:21
URL: http://marialiv.blogg.se
Postat av: Gissa vem.

Du vet, Luke, att jag alltid läser din blogg.

2008-01-21 @ 15:50:12
Postat av: Jenny

Och jag, Ammi, fast nu på en lånad dator :)

2008-01-21 @ 17:41:59
URL: http://jennyhs.blogg.se
Postat av: Elin

Du vet ju att jag läser :D Även om jag lagt ner min egen. Kan desstuom hända att den kommer igång sen. Men inte nu. .

2008-01-23 @ 18:49:28
Postat av: Sara

Jag räcker upp stora handen, högt, högt upp! Jag läser som sjutton.

2008-01-24 @ 17:22:04
URL: http://satsaras.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0