Vinterpromenad

5 grader kallt och strålande sol. Då kan man inte låta bli att ta en promenad. Som den inbitna hurtbulle jag låtsas vara satte jag på mig kläder avsedda för rådande väder och så tog jag mina stavar och gick till spåret. Tänkte nånstans i bakhuvet att det nog inte är så jättemycket snö i spåret för där skyddar ju träden. Så fel jag hade. Det var ca tre decimeter nysnö och is under det. Inte alls något toppunderlag för stavgång visade det sig. Antingen fick jag fäste med stavarna men inte med fötterna eller så tvärtom. När jag kämpat i 40 minuter gav jag upp, jag var ju helt slut.

Var dock lite förutseende och stoppade ner kameran i fickan innan jag gick. Det är ju inte varje vinter det faller snö nuförtiden så jag kände mig tvungen att dokumentera detta fenomen för eftervärlden. Nedan kommer några av bilderna.



                                                                             

Kommentarer
Postat av: Denise

Du är rar! När du slutar (fan ta dig!) är vi ändå far och son och tar ett kafferep och TP-frågor lite now and then. :)

2008-02-10 @ 01:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0