Det här med helikoptrar

Helikopterstory 1: När jag var fyra-fem år flög jag helikopter. Minns att vi flög över farmor och farfars gräsmatta och att jag blev jätteglad när jag såg farfar påta i trädgården.

Helikopterstory 2: I söndags när jag satt på kontoret på jobbet hör jag världens liv utanför fönstret, på nionde våningen. Tittar ut och funderar på om jorden håller på att rämna eller vad det nu är som händer. Döm till min förvåning när det kommer en helikopter förbifarande utanför fönstret. Tyckte att det inte var mer än 50 meter mellan oss men det var säkerligen mer. Jag blev så paff att jag för en sekund funderade på att vinka. Det visade sig vara intensivhelikoptern från Uppsala som var på väg ner för landning på helikopterplattan nedanför sjukhuset.

Helikopterstory 3: Har haft en "dust" med intensivhelikoptern förut. För någon sommar sedan, när jag fortfarande bodde inne i stan, tog jag en promenad tillsammans med min iPod i Boulongersskogen. Tog en avstickare förbi vid Konsum Eken när jag funderar vad det är för fel på iPoden. Det var ett jäkla liv och jag som var så inne i musiken fattade inte vad det var förrän jag tittade upp och konstaterade att jag hade en helikopter precis ovanför huvudet. Även denna gång var helikoptern på väg ner för landning och jag tyckte att det kändes som att helikoptern snuddade bara nån meter ovanför mig. Tror att jag underskattade avståndet den gången oxå.

Helikopterstory 4: Idag när jag kom hem från jobbet hoppade jag snabbt i bikinin och begav mig ut på balkongen som badade i sol. Tog inte lång stund innan jag somnade. Jag är ju lite känd för, åtminstone här hemma, för mina enorma snarkproblem. Det är så illa att jag väcker mig själv ibland. När jag "vilat ögonen" en stund på balkongen vaknade jag av att jag snarkade som aldrig förr, det lät precis som en.......helikopter. När jag kommit till sans och fått upp båda ögonen ser jag en helikopter som hovrar ovanför vårt hus. What the....? tänker jag. Har jag missat nåt? Det måste jag ha gjort för efter ett tag åkte den iväg men sen kom den tillbaka två ggr till.

Det var mina mest spännande helikopterhistorier i livet så här långt. Återkommer om jag skulle ha någon mer anekdot från flygets värld.
Kan för den intresserade berätta att jag aldrig flugit flygplan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0