Börjar ledsna på att försvara mig!

Nu har jag tillbringat fyra dagar på min nya arbetsplats och jag är redan less och sugen på att jobba nån annanstans. Personalen är något av det otrevligaste och icke-tillmötesgående jag varit med om. Är man dessutom, som jag, en nyutexad sjuksköterska som tidigare jobbat på McD och inte är undersköterska sedan tidigare befinner man sig nånstans utanför rangordningen.

Så fort jag nämner var jag jobbat tidigare får de flesta något konstigt i blicken och så letar de febrilt efter nåt annat att prata om. Låt mig berätta vad det är jag har sysslat med istället!
Jag har under åren varit ansvarig för x antal miljoner kronor per år, jag har jobbat tio timmar i sträck utan rast, jag har blivit kallad både det ena och andra av gäster utan att röra en min, jag har fått mat kastad på mig av labila gäster som borde ha stannat hemma, jag har varit ansvarig för ett antal medarbetare som jag ska försöka få att sträva mot samma sak utan större missöden, jag har varit ansvarig för att dessa medarbetare ska få sina raster i tid, jag har både anställt och sparkat personal, jag har fått trösta medarbetare som blivit så illa behandlade av gäster att de har börjat gråta, jag har skällt ut samma gäster och förklarat för dem att man inte behandlar medmänniskor på det sättet, jag har tagit med mig jobbet hem och i timmar suttit och planerat morgondagen, jag har under ett och samma år jobbat påsk, valborg, midsommar och jul utan att klaga, jag har i nio fall av tio inte fått övertid, jag har vid ett flertal tillfällen inte fått ut min semesterlön i tid, jag har tagit hand om gäster på väg in i diabeteskoma, jag har plåstrat om sårskador som varit så djupa att man såg benet, jag har brännt mig så pass att jag har ett flertal ärr att visa upp, jag har utrymt hela restaurangen i väntan på räddningstjänst när det höll på att börja brinna, jag har vittnat i en rattfyllerättegång, jag har släckt en brinnande bilmotor, jag har klättrat i en soppress med sopor och råttor upp till knäna, jag har tagit emot x antal ton varor och jag har genom åren överlevt sex olika chefer.
Detta är bara ett urval av allt jag varit med om under åren, så kom inte och säg att jag inte har någon erfarenhet för jag har större ledaregenskaper, bättre hygienkunskaper och ett större service-mind än vad många av de sk. sjuksköterskor jag träffat under denna vecka har.

Imorrn är jag äntligen ledig och då ska jag fila på mitt CV och fundera på vilka som ska få den stora möjligheten att anställa en välutbildad, hyfsat intelligent och erfaren Linda till hösten.

Slutligen ett litet personligt meddelande till fröken Skogh: Vi har typ skåp bredvid varandra på sjukhuset. Om du låter bli att stanna vid ditt skåp och istället fortsätter framåt och tar första dörren till höger, där det finns duschar och toaletter, så hittar du mitt skåp. Namnet står på dörren.

Kram allihopa!!!

Kommentarer
Postat av: ammi

Du är grym du! Stå på dig bara så får vi ta och ses någon dag! /Ammi

2008-06-13 @ 08:31:53
URL: http://amelies.blogg.se/
Postat av: katta

You go girl!!!

Antar att jag snart sitter i samma sits som dig ;)

McDonalds i mitt hjärta! =)

Ta hand om dig!

2008-06-14 @ 14:21:31
URL: http://annakatharina.blogg.se/
Postat av: Frida

Linda, du är så saknad på jobbet!! ingeting rullar på som det ska, man är så less nu för tiden utan dig som sällskap:D



Och självklart är du den trevligaste sjuk syrran jag vet ;)

2008-06-16 @ 02:04:16
Postat av: Darth

Jag instämmer totalt med Frida. Du var den som fick donken att gå runt! Både praktiskt, teoretiskt och socialt. <3

2008-06-16 @ 13:04:49
Postat av: Tobias

Är det bra eller dåligt att vara en av överlevda cheferna?/T

2008-06-25 @ 14:42:23
URL: http://ts77.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0