Gårdagen...

...var först och främst varm, riktigt varm. Men för att prata om nåt annat så kan jag meddela att jag tog SJUKSKÖTERSKEEXAMEN igår. Så nu är jag sjuksyrra på riktigt, nästan iallafall, det krävs lite pappersarbete först.

Dagen började i Regementsparken utanför Högskolan där det vankades mingel innan minglet. Jag var lite sent ute men jag hann vara med ett litet tag iallafall.





Efter förminglet vankades "riktigt" mingel. Det bjöds på snittar, "dryck av ciderkaraktär" och trubadursång (som vi kunde ha varit utan). Vet inte riktigt vem som gjort snittarna men jag misstänker att V-institutionens lilla hustomte Marie Åhrman suttit uppe hela natten och varvat rostbiff och pepparrot med ena handen medan hon blandade skagenröran med den andra. Systrarna Persson (Camilla och Ida) var sjukt söta i sina folkdräkter. De kommer från Älvdalen (Dalarna) så jag misstänker att dräkterna kommer därifrån oxå.



Vår kära klasskamrat Lars "Rappa" Hansson visade att en sjuksyrra bär Crocs i alla sammanhang, så även de lite mer festliga.
Den berömda broschen delades ut i kyrkan. Det är den enda bilden jag har inifrån kyrkan, ska försöka pressa Erik på några av hans bilder lite senare. Han lyckades bl.a. få med en paparazzibild på Fröken Skoghs sambo EEEEEmil utan att han visste vem det var.



Väl hemma bjöds det på smörgåstårta och vanlig tårta. Tröttheten satt in med ett slag i huvudet och när alla hade gått satt jag och Erik som två får i soffan och bara stirrade rakt ut i tomma intet. Det kostar på att ligga på topp!



That's all for now //NurseLinda




Kommentarer
Postat av: Maria

Grattis grattis! Bra jobbat. :)

2008-06-07 @ 14:15:18
URL: http://marialiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0