Höga knän

De senaste dagarna har vädret häromkring varit högst varierande. Igår var det nästan värst. Under en dag fick jag och alla andra Gävlebor som kände för det uppleva snöstorm, regn, hagel, stilla snöfall och snöstorm igen.
Även idag snöade det när jag vaknade men det lugnade ner sig efter ett tag. Personligen tog jag tillfället i alt och begav mig till det beryktade motionsspåret för en promenad. Lämnade stavarna hemma och tur var väl det för när jag kom fram till spåret var det säkerligen två decimeter nysnö på marken. Nämnas bör att det var ca 2 grader varmt vilket gjorde att denna snö börjat anta en kramsnöliknande karaktär. Det bör även nämnas att jag inte är världens längsta person så det var ju bara att börja pulsa om det skulle bli nån promenad av. Långt bak i huvudet hörde jag mina gamla tränare i fotboll och innebandy gasta: "Höga knän!!!" Som den lojala spelare jag är var det vara att lyda. Efter ca 40 minuter gav jag upp och insåg att jag varit hurtig nog för idag. Med ett leende på läpparna gav jag mig av hemåt, åt lunch och avslutade med en Mars-glass (chokladen Mars, inte månaden).




Kommentarer
Postat av: Denise

Från och med nu är ditt nya officiella namn Hurtbullen. Vill dessutom ge dig en eloge för att du klargjorde att det var choklad-marsglass du åt och inte månaden (eller planeten!). Det had eju varit tokigt.

2008-03-19 @ 22:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0