Umeå dag 1

En liten lögn eftersom jag kom upp redan igår, men idag är iallafall första skoldagen. Gick riktigt bra faktiskt, jag hann i tid till bussen, jag klev av på rätt ställe och jag gick bara lite vilse. Klassen verkar trevlig, har redan funnit två "vänner". Kan för den som aldrig pluggat i Umeå men däremot kanske gjort det i Gävle: campus är något STÖRRE. Ska ta mig en rekognoseringspromenad nån dag när jag har tid.

För den nyfikne kan jag meddela att jag bor i ett rumFirst Camp Umeå på hela 4,5 kvm. Har fram till alldeles nyligen bara haft en kille som granne men nyss ramlade det in en grupp "damer" som jag inte sett så mycket av ännu men som jag har hört desto mer utav ;)


Mitt största problem på dagarna är att lösa det här med mat. På skolan kan man ju alltid äta på restaurang (dyrt, men vad fan) här "hemma" finns det dock ett pyttelitet kök men det är inte så att man ställer sig och lagar värsta middagen. Igår och idag har jag löst det hela genom att köpa färdigmat. Idag tog jag mig en promenad till ICA Mariehem och köpte mig en alldeles utsökt lax med potatis. Vi får se vad framtiden har att erbjuda.


Ska försöka vara lite mer frekvent med bloggandet nu när jag är ute på äventyr. Köpte mig en veckas trådlös anslutning hos Telia för 99 kr som fungerar på campingen. Funkar prickfritt än så länge.

Kramen allihopa därhemma!

Kommentarer
Postat av: Maria

Lycka till uppe i Umeå! Passa på att ta nån sväng på stan också, mycket mysig stad tycker jag. Kram

2009-08-31 @ 20:35:34
URL: http://marialiv.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja, ganska många, hoppas att inga fler blir smittade. Tyvärr har jag ingen koll på bussar i Umeå, vi åker alltid bil överallt där.. :)

2009-09-01 @ 16:08:04
URL: http://marialiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0