Plötsligt händer det!

Var ut på mitt kära McD idag och åt en ElMaco Chicken. Träffade Darth, den där Nilsson och kära Chrizz. Som jag saknar er! Erik tyckte att det pep och lät illa överallt men jag bara njöt. Tog in alla ljud och lukter med ett stort leende. Önskar att jag haft tid att prata mer men ni var upptagna med ert och jag hade andra planer för dagen.

Erik och jag begav oss till Stadium för jag hade inköp av längdskidor i sikte. Det var fler än jag som konstaterat att vintern kommit till vårt annars subtropiska land men jag fick tag på en trevlig kille vid namn Henrik B som hjälpte mig att hitta rätt. Som jag tidigare meddelat i bloggen har jag ju fötterna som Gud glömde. Korta och breda är inte en kombination som fungerar bra ihop när det gäller att hitta skodon. Det tog nästan två timmar innan vi hittade ett par pjäxor som passade på mina fötter och som dessutom passade med ett par skidor. Den där stackars Henrik slet som ett djur för att jag skulle få ihop bra grejer till ett hyfsat överkomligt pris. Tro nu inte att jag ska ut och testa mina skidor idag, nej absolut inte, för jag lyckades ju hitta ett par skidor som inte hade förmonterade bindningar så de är inte klara förrän på måndag eftermiddag. Så nu hoppas jag verkligen att det kommer lite mer snö för då blir det åka av nästa helg när jag är ledig fredag-söndag. Måste bara hitta nån som kan hålla mig i handen när jag ska ut första gången, var så länge sen jag åkte senast att jag garanterat kommer att slå på en vurpa eller två. Undrar om man blir mobbad i skidspåret om man har hjälm på sig?
Kommer nog en bild min silvriga fina utrustning senare. Lyckades ju faktiskt hitta grejer i nästan lika färg.

Kommentarer
Postat av: Denise

Vi kanske kan åka tillsammans nån gång! Det vill säga, du åpker långt före och jag kommer långt efter. Fast du kanske hinner varva mig? :)

2009-01-07 @ 11:28:36
URL: http://vardagsfilosofier.blogg.se/
Postat av: Denise

Det där vra bästa arbetsdagen på länge, btw, pgs av finbesök! :D

2009-01-07 @ 11:29:15
URL: http://vardagsfilosofier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0