Tusen tankar!

Mycket rör sig i huvudet nu.... Har ju kommit in på barnmorskeprogrammet i Umeå i höst. Eftersom det är på distans hade jag tänkt att bo kvar här i Gävle och göra praktik här men det sket sig styggt när jag ringde till förlossningen och kollade om de hade några praktikplatser för där var det fullt. Chefen var jättetrevlig och skulle försöka hjälpa mig om jag bara tog reda på exakt vilka veckor jag skulle ha praktik. Det visade sig vara lättare sagt än gjort. Mejlade till de kursansvariga som jag fått namnet på men de är tydligen på semester och kommer inte tillbaka förrän i augusti. Jätteschysst med tanke på att det kan hända att man har lite frågor angående kurserna innan kursstart. Dessutom ska man svara på antagningen innan 30/7.

Sitter och kollar på tillfälligt boende i Umeå och det billigaste som verkar vettigt tar 350:-/natt. Känns inte helt ekonomiskt försvarbart med tanke på att ekonomin är helt körd i botten för tillfället.

Apropå ekonomi...Fröken Skogh! Om du läser det här...när tror du vi kan få våra stipendiepengar? Man kanske ska hålla sig i skinnet till efter sommaren.

En annan "ljusglimt" som inte är så allvarlig egentligen inträffade igår. Tydligen måste man vara vaccinerad mot Hepatit B om man ska plugga i Umeå. Okidoki tänkte jag och lyckades fjäska till mig ett recept på Twinrix av Dr Karlsson på jobbet. Igår fick syster Mikaela det ärofyllda uppdraget att sticka den första sprutan i mig. Behöver jag nämna att jag hade Emla på armen innan. Det hela gick över förväntan bra förutom att det kändes som jag hade försökt stoppa en skenande noshörning med axeln ända tills i förmiddags. Grädden på moset är att jag måste genomgå det hela två ggr till innan jag är helt vaccinerad. Fan vad det är synd om mig.

Hykondriker-Linda råkade läsa om hudcancer i tidningen igår. De senaste månaderna har jag haft en knöl/utslag på höger smalben och igår såg jag en massa bilder på olika sorters hudcancer och ser plötsligt en bild av basalcellscancer som ser exakt ut som min knöl. Får ta upp det hela med nån omtänksam doktor imorgon. Om det blir aktuellt att ta bort den ber jag till gudarna att nån doktor på jobbet kan göra det. Får försöka välja nån som syr bra. Har observerat att Dr Karlsson och Dr Djavani har en förkärlek för intrakutana suturer (stygn som inte syns, för er som undrar).

Nåja, nu ska jag försöka slappna av och gå och lägga mig. Hoppas att jag får sweetie med mig oxå.
Lovar att uppdatera er om allt jag svamlat om ovan.

Kommentarer
Postat av: Carro

Jadu Linda. Har inte hört nåt, men skulle kunna tänka mig att det blir i augusti/september kanske. Skoj att du kom in! Fast utbildningen hade ju kunnat vara liite närmre=)

2009-07-24 @ 10:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0