Nu tog det så där lång tid igen

Kanske skulle börja med veckobrev istället. Hur som helst....den senaste tiden har präglats av idel festligheter.

I lördags (30/5) döptes världens sötaste Leo (Eriks systerson) i Björsjökyrkan. Ska försöka få tag på en bild eller två. Erik var stolt morbror och bar fram Leo i kyrkan. De skötte sig båda alldeles exemplariskt. Tur att den lille herren skötte sången så att Erik slapp undan. Som den blödiga människa jag är var det både en och två tårar på väg. Kan även ha berott på att jag kämpade med Eriks tre kilos systemkamera i värmen.

På söndagen som dessutom var Mors dag var det dags att fira mig. Inte för att jag är mamma (det är jag inte för den som har dålig koll) utan för att jag fyller år 2/6. Valde att fira på söndagen för att det var lättast helt enkelt. Fick en massa bra och välbehövliga saker...presentkort, pengar till glasögon och bäst av allt...nya strumpor (har håll i nästan alla jag har). Var även en god dotter och gav min kära mor en blomma.
Syster yster har lovat att hennes present kommer senare. Skriver det här mest för att hon inte ska glömma bort det ;)


Blommor som jag fick av mamma

På tisdagen fyllde jag år på riktigt. Erik överraskade med en promenad till Konsum där jag själv fick välja födelsedagsfika ;) Gjorde dock bort mig och valde nåt som jag trodde var en jättegod bakelse med jordgubbsgrädde. Det var dock istället nåt som liknade hård jordgubbssmörkräm. Det var som att äta flott. Erik var förkrossad och menade att det var han som gjort fel men jag försökte förklara att jag fick skylla mig själv. Tror det gick in till slut.

Igår (torsdag) kom svärföräldrarna förbi på fika. Svärfar hade handlat VÄLDIGT goda "bullar" på konditori som gick ner utan några som helst problem. Hade önskat mig en blomma att ha på balkongen och fick två! En blåklint som livar upp lite färgmässigt och en tomatplanta som jag har stora förhoppningar på. Ska bara hitta en vettig kruka så den slipper stå i skamvrån.



Kan oxå med stolthet i hjärtat konstatera att Leo's mamma döpt elefanten Leo fick av mig och Erik i doppresent till Nellie. Gick man i SP3J på Vasaskolan och tog studenten 2001 vet man vad detta betyder. För den som inte hänger med kan jag förklara. Nellie the elephant är en gammal engelsk barnvisa som The Toy Dolls gjort en punkversion av. Denna version spelades under glada tillrop under ett antal av min klass stundentfester. Jag minns speciellt en blöt tillställning i det Welanderska residenset i Strömsbro. Bifogar en länk så att den nyfikne kan ta reda på vad jag pratar om. Klicka här! Notera speciellt armrörelserna som förekommer i refrängen. De satt som en smäck våren 2001.

Fridens!

Kommentarer
Postat av: Cattis

Hej på dig gumman!! Stort grattis så här i efterskott! Bättre sent än aldrig... :) KRAM!!

2009-06-06 @ 14:02:13
Postat av: Anonym

Tacka vet jag SP3I 2008/2009 .. :D

2009-06-07 @ 20:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0