Nu blir jag matt

Sitter och läser på Aftonbladet.se och hamnar på den HÄR artikeln.

Om man tittar på det som den här tjejen anklagas ha gjort mot sitt barn, förutom kidnappningen, är det inte många mammor och pappor i det här landet som skulle få behålla sina barn, oavsett ålder.
Hon lät bl.a. en granne sitta barnvakt åt barnet när hon gick och handlade. Det är ju rent farligt för barnet...ja på vilket sätt då? Sen märkte man ju direkt att barnet mådde dåligt när det LOG MOT FRÄMLINGAR! Kan nån förklara för mig på vilket sätt det är sämre än ett barn som blir fullständigt hysteriskt så fort det ser nån annan än mamma?
Men allt blev ju frid och fröjd när barnet fick komma till en fosterfamilj där det fick sova mellan "föräldrarna" i deras säng...NNOOOOTTT. Det om något är ju direkt livsfarligt för barnet. Plötslig spädbarnsdöd...låter det bekant för nån?

Undrar hur förfarandet hade varit om hon varit tjugo år äldre?

Oj, nu blev jag så upprörd att jag måste gå att äta en clementin, det är lika bra att passa på innan jag får barn. Annars blir jag kanske anklagad för att vara en dålig mamma som utsätter mitt barn för den rent regelvidriga frukten clementin.

Kommentarer
Postat av: Sara

jag läste oxå artikeln å tyckte att myndigheterna gjort en massa konstiga saker. i slutet på artikeln blev jag oxå arg. men hon var ju inte så smart som snodde sin unge.

å kanske inte så konstigt att mamman blev som hon blev när mormorn ställde upp å hjälpte till att kidnappa ungen 2!!!!!!!!!! ggr .. bra förebild ..



dock så måste man få en andra och tredje chans när man e ung mamma tycker jag för man mognar så mkt i slutet på tonåren. konstigt att honinte fått hjälp lixom ..

2009-11-24 @ 12:23:57
URL: http://saraochleo.blogg.se/
Postat av: Zandra

Kan bara hålla med...

Usch, hemskt att bli utsatt på det där viset! Lite komiskt med TV4, Lykke vägrar äta sin välling om inte TVn är på. Är S med så blir det barnprogram, och är vi ensamma på morgonen brukar det bli Nyhetsmorgon på Tv4, vilken hemsk mamma jag är!!!

2009-11-24 @ 17:48:23
Postat av: Ida N

ja men herregud!

när det finns så många barn som faktiskt behöver hjälp.

det är ju som att jag skulle anmäla min kompis till soc bara för att jag tycker att hon "slänger" lite väl mycket med den lilla men skulle barnet må dåligt av det skulle det ju säga ifrån...

deprimerad bäbis?? vilket skämt.

2009-11-24 @ 21:54:38
URL: http://fruhumla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0