Nu syr hon oxå!

Kom hem från Umeå sent igår kväll. Satt med min klasskompis Malin hela vägen ner till Sundsvall. Vi hade det riktigt trevligt och satt och pratade om allt mellan himmel och jord.
Sista dagen i skolan bjöd på ett rejält uppvaknande: VI SKA JU LÄRA OSS ATT SUTURERA OXÅ! Vår lärare Lisbeth kom dragandes med en stor kartong full med gristungor som vi fick ta oss an. Greppade suturnaterial, nålförare och pincett och tog tag i uppgiften som jag inte gjort annat här i livet...typ. Har med mig lite grejer hem så nån dag här framöver ska jag ta mig till närmaste charkdisk och se vad den har att erbjuda.

Nedan följer några lite snubbiga bilder av spektaklet. Känsliga läsare får blunda och tänka på nåt annat!


KTC på skolan


Bild 1: Anna. Bild 2:Malin, Emma, Kicki, Sofia


Min tunga med lite för tighta suturer

Idag har dagen bjudit på bak inför Erik's födelsedag imorrn. Hela hans släkt kommer förbi imorrn trots att han "bara" fyller 27. I den Olssonska familjen firas varje fördelsedag som om den vore den sista. Jag har sån tur att mamma har bjudit med mig på hockey kl 16 :D Kan kanske tyckas lite knepigt att avvika när hela släkten kommer men jag tycker bara att det ska bli skönt. Då slipper man alla frågor om när erik och jag skaffa barn. Vilket jag tycker att man ska skita totalt jävla fullständigt i om man inte är direkt berörd av frågan. Vanligt folkvett innebär att man inte frågar en människa som man knappt känner om en sån sak. Vad vet de om våra ev. svårigheter i frågan?

Nåja, tillbaka till baket. Var skittaggad innan bakningen men när vi kom till Sara var jag så trött från Umeå-veckan att Erik fick sköta bakningen tillsammans med syrran sin. jag tog en promenad med Leo istället. Gos!



Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag håller med dig fullständigt i de där med å skaffa barn!

Jag börjar bli lika trött på frågan när jag ska gifta mig...!



Tycker dina suturer ser fina ut :D (med mina otränade ögon.)

Puss å kram

2009-11-21 @ 12:14:41
Postat av: Ida N

min celine, 2,5 år står här och såg bilderna på ert skolarbete...

hästen aj aj aj säger hon å pekar på bilden av tungan.

när det är en gristunga säger jag.

GLIIIISTUNGA, ÄÄÄÄCKLIIIII!

mohahhaa.:-P



ja det är ju inte så finkänsligt av dem att fråga om barn men å andra sidan så är ni ju inte sååå lastgamla än å du pluggar ju fortfarande så det är väl inte helt konstigt om det inte är inplanerat än liksom...därför är ju frågan ännu konstigare.

2009-11-21 @ 18:19:17
URL: http://fruhumla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0