Idol-Camilla

Jag bara måste ge mig på denna människa. Tyckte hon var ganska cool när hon kom inklampande i sitt skoterställ på audition och faktiskt kunde sjunga men nu när hon har sjungit i kvalet börjar jag allvarligt oroa mig för hennes mentala hälsa. Antingen är det ett alldeles för stort intag av nån förbjuden substans som ligger bakom eller så är hon helt enkelt lite sinnesslö.

Igår slaktade hon My Heart Will Go On, hon inledde ganska bra men sen vet bara fan själv vad som hände. Schlager-faktorn var skyhög och jag kunde se Bert Karlsson dregla sig blöt i kulisserna. Att hon sedan lyckades höra fel när det kom till omröstning och trodde att hon gått vidare och närapå bröt ryggen av stackars Peter Jidhe av bara farten gjorde det hela om möjligt ännu mer pinsamt.

Döm då om min förvåning när juryn röstade vidare henne idag när de skulle dela ut wild cards. Fine, de ser väl potential tänkte jag. Men här börjar kröningen av Sveriges pinsammaste TV-personlighet efter Robinson-Robban. Juryns min när hon väljer att framföra Hallelujah var obetalbar. Låten är helt förbrukad i Idol-sammanhang och bör ej framföras om man inte vill riskera att få åka hem snarast. Sedan sker något som jag inte trodde var möjligt. Hon har nämligen gjort ett schlager-arr även av denna låt. Om luften gick ur mig ska man nog inte tänka på vad som hände bakom jurybordet. Det var tre ilskna musikpersonligheter av rang som sågade henne totalt efteråt. Och kära vänner...tro inte att det slutar här...Idol-Camilla är en sån pass pinsam människa att hon börjar jiddra och ha sig så att de är tvungna att bryta och gå till paus för att få tyst på henne.

Och kom nu inte och säg att hon är gullig, trevlig och sprallig. Det enda hon duger till är att sommartid jobba på nån SunWing Resort vid Medelhavet som underhållare för att under vinterhalvåret återfinnas i Åre som sjungande servitris. Missförstå mig rätt, jag känner ett flertal personer som faktiskt har dessa jobb men de är inte ens i närheten av att vara så knäpp som Idol-Camilla.

Nu känns det bättre, när jag fått ur mig det.

Kommentarer
Postat av: Ida N

Kan inte annat än hålla med!

Men om inte alla överraskningar ang Camilla vore nog så går fanstyget vidare också??! Jag trodde att de skojade men nääähejdå...okej hon fick EN chans till men jag vet inte vad hon ska göra för att inte sabba den...

Det kändes som att det här kan bli idolhistoriens sämsta omgång även om många sjunger bra men är lite knäppa.

Min favorit är Tove även om hon är lite för änglalik så tror jag hon kan växa upp:-)

2009-10-02 @ 23:43:47
Postat av: Emma S

Haha, du är rolig du! Men håller helt med, jag satt och skämdes å hennes vägnar igår :)

2009-10-03 @ 14:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0