Stora Inslagningsfesten 2009



Idag bar det av till Köpis (tillsammans med övriga Gävle och halva Dalarna) för lite julklappsinköp. Måste väl erkänna att det mesta blev till Leo men han är relativt tacksam att handla till. Själva inhandling är inte speciellt rolig utan det roliga börjar sen när man får slå in sakerna. Är lite av en paketinslagningsfetischist, har papper och snören till förbannelse (även om förrådet börjar tryta lite nu).
Idag gav jag mig till och med på att lacka några av paketen, ni vet när man smälter en lackstång och kluttar fast på paket med en stämpel. Var inte helt enkelt, det är svårt att smälta lacket tillräckligt mycket, antingen blir det för mycket eller för lite. Får öva lite så kanske det blir lite enklare.
Dagen stora utmaning låg dock i att slå in en stekpanna som Erik ska få i födelsedagspresent (han vet redan att han ska få den eftersom han var med när vi köpte den). En stekpanna är inte helt idealiskt formad när det gäller inslagning. Efter en kvart, en massa svordomar och en hel rulle tejp var dock den lille gynnaren i fritagen sin frihet och "vackert" insluten i ett vitt papper. När jag äntligen lyckats slå in den lille kommer det fram att the Chrizz slagit in 192 stekpannor härom dagen. Han hade säkert kunnat komma med en massa bra råd.
Därmed avslutar jag den Stora Inslagningsfesten 2009. Kommer säkerligen att bli en massa småfester innan jul men ingen blir nog så stor som denna.


Lite av dagens skörd...

PS. Ska försöka ge mig på att byta design på bloggen här nån dag. Finns en viss risk att det kommer att gå helt åt skogen men det ska nog lösa sig ;)

Kommentarer
Postat av: Cattis

Men Linda, du är ju helt otrolig!! Handla julklappar redan?!?! Nästan lite pensionärsvarning... ;) Hahaha...nej då..skönt att inte behöva stressa sen.. :) KRAM!!

2009-10-31 @ 18:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0