Umeå dag 4

Lyckades somna en sväng igår på eftermiddagen vilket i sin tur ledde till att det inte var helt lätt att somna på kvällen vilket såklart ledde till att jag är lika trött idag som alla andra dagar. Är så trött i fötterna när jag kommer hem på eftermiddagarna att jag inte förmår mig att göra nåt mer än att bara bädda ner mig med datorn och inte göra nåt som helst vettigt.

Idag började skoldagen på ett alldeles ypperligt sätt med massage. Vi fick en kort intro till hur man kan massera födande kvinnor och sedan fick vi massera varandra. Behöver jag nämna att det var helt underbart. Riktigt välbehövligt när man går och släpar på en tung väska hela tiden.

Till Anna kan jag säga följande: Jag pluggar till barnmorska här i Umeå. Det är på distans men vi har några teoriveckor när vi lär vara här uppe. Det betyder ju i sin tur att jag även är sjuksköterska och det pluggade jag till hemma i Gävle.

Min lärare Monica är en ängel. Hon håller på och sliter sig i håret för att jag ska få göra praktik så nära Gävle som möjligt. Det är annat mot när man gjorde praktik under sjuksköterskeutbildningen då man inte hade nåt som helst stöd av lärarna om man hamnade lite långt från hemmet.


Kommentarer
Postat av: alexandra

Värst vad du är ute på äventyr då! =)

Hoppas allt är bra med dig!

2009-09-03 @ 18:45:34
URL: http://sundancekids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0