Umeå dag 7

...fast egentligen är det ju dag 8!

Vad har då den här dagen erbjudit? I princip ingenting. Skolan började inte förrän kl 13 så jag hade sett fram emot lite sovmorgon men jag vaknade tidigt ändå. Hade ont i halsen när jag vaknade så efter att jag legat och dragit mig ett bra tag gick jag upp och åkte till skolan. Tog en sväng förbi Apoteket och köpte halstabletter och sedan åt jag lunch i solen.

Själva skoldagen erbjöd i absolut ingenting. Vi hade lite info om utlandsstudier men eftersom jag inte är direkt intresserad av att åka till Tanzania i tre månader kändes det ganska onödigt. Tycker att det är tillräckligt exotiskt att få åka till Umeå. Efter det hade vi information om vår studieportal Cambro (Umeå’s Blackboard för den som undrar). Likaså där hade jag nog kunnat klara mig utan.

Sammanfattningsvis kan man säga att dagen varit relativt intetsägande. Börjar längta hem till min egen säng, min egen soffa och framförallt min egen TV. Har inte tittat på TV på över en vecka nu, undrar när det hände senast. I och för sig har jag inte saknat det heller. Fick åka bil för första gången idag sen jag kom hit. Min kära kamrat Emma skjutsade mig till affären. Efter lite felnavigering hamnade vi rätt. Det var skönt att slippa åka kommunalt för en gångs skull.

Imorgon ser jag fram emot en lång dag i skolan, 8-17, sen tänker jag städa min "skrubb" så att jag slipper göra det på onsdagmorgon innan skolan. Sen får jag åka hem! Börjar sakna min andra hälft "lite".

Ska försöka hinna med ett inlägg imorrn oxå, har bara uppkoppling till ca kl 21 men innan dess ska jag väl ha fått ihop nåt.


Kommentarer
Postat av: Maria

Duktig du är som klarar dig helt ensam uppe i norr! Hur många såna här tripper blir det under din pluggtid?

2009-09-08 @ 18:56:05
URL: http://marialiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0