I brist på annat

Jag har en sån där period när inget känns kul att skriva om så därför spottar jag ur mig en lista istället, hämtad från Sara.


Hur gammal är du om fem år? Om prick fem år är jag 32 år, men jag fyller 33 det året!
Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Erik
Hur lång är du? 162 cm över havet, längre än vad många tror. Har fått höra: "Jag trodde aldrig att du var över 1,60" hur många ggr som helst.
Vilken är den senaste filmen du sett? Gjorde ett försök med "Den siste samurajen" igår kväll men jag somnade.
Vem ringde du senast? Mamma
Vem ringde dig senast? Mamma
Hur löd det senaste sms:et du fick? "Det går bra för mig :) Ska vi säga 2 för att du ska vara säker på att hinna? Kram"
Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS
Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta
När såg du senast din mamma? I förrgår
Vilken ögonfärg har du? Bruna, tack mamma & pappa för dom generna iallafall
När vaknade du i dag? 07.10, helt av mig själv
Vilken är din favoritplats? Hemma, älskar att vara hemma
Vilken plats föredrar du minst? Nånstans där jag kan göra mig illa eller dö.
Vad skrämde dig om natten som barn? Hade fobi för att ha fötterna utanför täcket för jag var helt säker på att nån skulle komma och ta på mina fötter. Det där lever kvar lite för jag vaknar så fort förtterna hamnar utanför täcket.
Vad fick dig verkligen att skratta senast? Skrattar för mycket, men det var nog Erik som fick mig att skratta senast
Hur stor är din säng? 1,60 bred, 2 m lång
Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar x2
Sover du med eller utan kläder på dig? Nån form av överdel, tex tröja eller pyjamas, annars får jag nackspärr och trosor eller pyjamasbyxor om det är kallt
Hur många kuddar har du i sängen? 6 st, men alla är inte mina
Hur många landskap har du bott i? Jag har bara varit folkbokförd i 1, men jag har bott en vecka eller mer i 4 svenska och ett franskt.
Vilka städer har du bott i? Samma som ovan.
Är du social? Om jag måste, men jag trivs bäst ensam hemma.
Vilken är din favoritefterrätt? Nåt med choklad
Tycker du om kaffe? Ja, att lukta på men inte dricka
Vad dricker du till frukost? Nåt kallt
Sover du på någon särskild sida? På höger sida
Kan du spela poker? Om jag får repetera lite så
Tycker du om att mysa/kela? Ja, men jag har en sambo som tycker att det är överskattat :D
Är du en beroendemänniska? Det beror på vad man menar med beroende. Kan bli beroende av en viss sorts godis typ. Människor som är beroende av att ha andra omkring sig typ hela tiden skrämmer skiten ur mig
Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, vi är födda med typ sju minuters mellanrum. Undrar om du läser det här Malin?
Vill du ha barn? Det får man ju hoppas med tanke på att det är dags i september!!! Skulle kunna tänka mig ett eller två till efter det. Inte fyra, då blir börjar det bli storfamilj av det.
Kan du några andra språk än svenska? Engelska och poco español.
Har du någonsin åkt ambulans? Nej, men brandbil. Gills det?
Föredrar du havet eller en bassäng? Inget utav det om det gäller att bada, hatar att bada. Skulle väl vara havet då efetrsom det går att ficka och åka båt där.
Vad spenderar du helst pengar på? Mig själv, och bebbis!
Äger du dyrbara smycken? Typ
Vilket är ditt favoritprogram på tv? Grey's Anatomy, Glee och Criminal Minds.
Kan du rulla med tungan? Japp
Sover du med gosedjur? Nej, tycker inte om att gosa när jag sover, jag vill ha fritt spelrum ;)
Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Inte här hemma, men hos mamma och pappa finns det säkert nåt sparat
Vad har du närmast dig just nu som är rött? Mitt linne som hänger på tvättställningen bakom mig
Flirtar du mycket? Tror inte det
Har du fått fortkörningsböter någon gång? Fruktansvärt svårt när man inte har nåt körkort
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Min önskelista
När var du i kyrkan senast? Nån gång förra året, tror att det kan ha varit på Erik's kusinbarns dop.
Vem var din favoritlärare på högstadiet? Gympa-Eva
Hur länge har du campat som längst i ett tält? En vecka, i Franskrike
Vad lyssnar du på just nu? Slamsugen som står nedanför förnstret
Vem såg dig naken senast? Erik
Vad är det för färg på din tandborste? Mintgrön
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Troligtvis Erik
Har du någon piercing? Nope
Din största vinst? Har aldrig vunnit mer än 100 kr på nåt. Eller räknas stipendiet som jag och fröken Skogh fick?
Civilstånd? Sambo
Vilka hemsidor besöker du dagligen? Facebook, Aftonbladet, Expressen, GD, Arbetarbladet, en rad olika bloggar.
Är du fåfäng? Ibland
Vilket är ditt drömjobb? Man kan ju hoppas att det är barnmorska men nånstans inom mig finns det ett litet troll som hade velat bli läkare!
Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Åka till New York
Vad har du haft för husdjur? Syster hade kanin när jag bodde hemma
Svär du ofta? Inte så ofta nu för tiden, jag har nog blivit äldre
Sverige när det är som bäst? När det är 10 grader kallt, fullt med snö, strålande sol och det vankas jul
Kan du åka slalom? Skulle jag inte vilja påstå
Vad har du ätit i dag? Lite fika när Erik och jag var på upptäcksfärd och lunch bestånde av min köttfärslimpa med tomatssås och pasta till.
Vad har du för utbildning? Högskola och universitet. Låter finare än vad det är.
Vilken är din bästa egenskap? Tror att jag kan uppfattas som ganska trevlig i sammanhang då det verkligen krävs
Vilken är din sämsta egenskap? Kan vara fruktansvärt om jag tycker att sammanhanget eller personen kräver det
Saknar du något? Det gör vi väl alla?
Är det viktigt att fira födelsedagar? Ja, om man själv för bestämma hur den ska firas så.
Vad gör dig ledsen? Mycket just nu, gråter för allt, men det skyller jag på svallande hormoner :D
Vad gör dig glad? Se ovan.
Vad ska du göra i helgen? Plugga
Vad är det knasigaste du gjort? Svårt att komma på på rak arm, det finns en uppsjö saker som kan uppfattas som knasiga i mitt liv.
Vad har du för laster? Just nu är det glass.
Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Fortsätta surfa och kanske plugga lite.



Så ska tydligen bebbis se ut nu i v.20.
Foto: Lennart Nilsson

Kommentarer
Postat av: Lina Bornegrim

Haha! Jag har säkert försökt med den siste samurajen tre ggr men somnat vid alla ändå fullhjärtade försök!

2010-04-25 @ 09:19:47
Postat av: Maria

Grattis till bebben i magen!! :D

2010-04-25 @ 18:54:48
URL: http://marialiv.blogg.se/
Postat av: Ida

Heeeeeeeelt rätt där Linda!

Dessutom är det ju verkligen att förena nytta med nöje för dig att få barn innan du är klar. Jag är helt övertygad om att man kan vara en bra BM utan barn men att man blir sååå mycket bättre med barn.

Mycket kan man sätta sig in i men en del saker måste man uppleva själv.

Dessutom är ni ju två om bebis så det kanske går att plugga vidare innan bebis blir över året och ska gå på dagis. Det är sånt som man brukar hitta bra lösningar på under tidens gång om man vill.

Det blir kanon=)

Skulle vara kul att höra hur du tyckte själv att det var att ha huvudrollen slash att vara på sidan av:-P

kramkram!

2010-04-25 @ 18:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0