Tröttma

Ber om ursäkt för den obefintliga uppdateringen den senaste tiden. Har helt enkelt drabbats av tröttma. Gör inget annat än äter, jobbar och sover. Nu jobbar jag bara den här veckan som kommer och ett pass veckan efter det.
Under veckan som kommer håller vi alla en tumme för att jag får igenom min havandeskapspenning så jag slipper ta ut så många föräldradagar innan Bebbis kommer. Skickade in ansöka i veckan och jag vet att det är i senaste laget, och det är helt chefens fel. Ger FK fram till på fredag på sig att åtminstone registrera ansökan innan jag börjar jaga på dem.

Apropå Bebbis. Det är en jäkla fart där inne och nu har den även upptäckt att bara för att det är natt och mamma sover behöver man ju inte vara lugn för det. Vaknar ibland av att det är nån som har tokryck inne i magen. Vid senaste MVC-besöket (i v.33) hade Bebbis redan (nästan) fixerat sitt huvud. Så bestämmer den sig för att titta ut så vet vi allafall att det blir med "rätt" del först. Jag som var bergis på att det skulle bli ett sätesbarn.

Bebbis pappa borde få nån form av pris som pappa/sambo of the year. Han har varit hemma hela juli och har gått lös på lägenheten som världens bästa kombination av Martin Timell och Ernst Kirchsteiger. Bebbis' rum är färdigmålat, listerna sitter fast, sängen och skötbordet är på plats. Han drog till och med ner mig på stan för att vi skulle välja gardiner till rummet (brukar ju vara tvärtom annars). Idag berättade han att han har börjat fundera på vad han ska ha i sin BB-väska så han inte glömmer nåt *sötast*. Med den här överhormonella kroppen räcker det för mig att titta på honom för att börja gråta och inse att jag lyckats fånga den bästa!

Igår var hela familjen Ohlson/Olsson/Nyman (låter som en advokatfirma) på dagskryssning till Åland. Mycket trevligt! Blev lite godisinköp och en ny parfym för min del. Jag blir så snål när hamnar i taxfreen när jag inser att det inte är så billigt som man vill tro. Men en Toblerone och lite M&M's har ingen plånbok dött av tidigare.

Imorgon vankas kvällspass på hospitalet och jag ser inte alls fram emot det. Är fortfarande lite härjad av fredagens äventyr i samma byggnad. Jag var nog med om det grönjävligaste någonsin i min sköterskekarriär. Utan att avslöja alltför mycket kan jag trösta er med att det inte var någon liten bebbe som for illa. Ska bli lite spännande att se imorgon hur det hela artade sig, har tänkt på det hela helgen.
Med detta i bagaget tycker jag att vi en gång för alla konstaterar att det inte bara är ulligt och gulligt att jobba på en BB-avdelning. Trodde jag hade sett en del på kirurgen men det här var som sagt det grönjävligaste någonsin.

Med detta "trevliga" avslut tackar jag för mig för den här gången. Vet inte när vi hörs nästa gång, veckan som kommer jobbar jag alla dar utom lördag och däremellan är det ju tröttman som styr vad som händer ;)

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0