Nattbebis

Strax före 03.00 ringde telefonen imorse. Det var två bebisar på G. Begav mig till förlossningen och när jag kom fram hade den ena redan hittat ut. Men jag fick vara med om en alldeles underbar förlossning när en liten flicka kom till världen. Jag höll på att missa det hela när jag skulle ut och hämta dropp. När jag kommer in igen har kvinnan fått nya krafter och bebisen var på väg ut. Fick på mig handskar och sen kom världens sötaste tjej ut.

Skulle egentligen ha gått ett dagpass men jag gick hem och sov istället. Det är ingen höjdare att bli väckt kl 03 när man gick och la sig alldeles för sent. Nu ska jag hålla mig kall fram tills ikväll. Tänkte vara lite schysst mot läkarstudenten som har fått vika undan för mig ett flertal ggr under veckan. Hon är så trevlig att jag kan bjuda henne på en förlossning.

Nu kom jag på att jag inte har käkat nån lunch. Man blir lite förvirrad när man är uppe och ränner mitt i natten. Dock går det ingen större nöd på mig eftersom jag har käkat frukost två ggr.


Inte nattens bebis, men söt ändå

Kommentarer
Postat av: Ammi

coolt :) Hur är det med Linda för övrigt?

2010-02-18 @ 23:43:50
URL: http://amelies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0