Nattjour

När jag skulle gå och lägga mig vid 00.45 ringde telefonen. Det var från förlossningen som undrade om jag hade lust att komma in och förlösa en liten bebis. Jag är ju inte den som är den så jag slet av mig pyjamasen, satt på mig kläder och jag ska även erkänna att jag sminkade mig oxå. Småsprang till förlossningen för att hinna i tid men väl framme visade det sig att bebisen inte hade alltför bråttom ut. 03.10 tittade en liten, pigg pojke ut. Halv sex var jag hemma igen. Unnar mig själv lite sovmorgon och sover tills jag vaknar.
Just nu är jag inte ett dugg trött trots att det snart är nästan 24 timmar sen jag klev upp. Misstänker att man går ganska mycket på adrenalin när man blir inringd så här. Har bäddat ner mig i sängen med TV:n på och ett stort glas blodapelsinjuice med is. Mumma!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hello!

Föds det så pass lite barn där uppe så du behöver ha jour för att hinna vara med eller är det också en träning, att ha jour menar jag?

Det var ju tur att bäbis inte tog hela morgonen på sig iaf=)

2010-02-15 @ 08:28:39
URL: http://fruhumla.blogg.se/
Postat av: Denise

Nu är ju inte jag heller den som är den, men tekniskt sett var det ju inte mumma utan blodapelsinjuice som du själv sa. Jag förstår ju vad du menar när du skriver "mumma" men vill bara påpeka, som den språkfascist/onödigt vetande-intresserad/bara för att jävlas-tjej som jag faktiskt är, att mumma är något man dricker till julen och består av porter, portvin (ev. annat vin) och sockerdricka med ev. någon/några sorters krydda till. (http://sv.wikipedia.org/wiki/Mumma) (Eller bara för att skryta med mina kunskaper.)

2010-02-15 @ 10:59:36
URL: http://vardagsfilosofier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0