Veckan som varit

Sen sist har jag varit med och satt två bebisar till världen, den ena en riktig MoDo-bebis (Grattis nr 18 med sambo). Har även missat en massa bebisar som har haft så ruskigt bråttom ut att jag inte har hunnit in till förlossningen.

I torsdags kom Erik hit och han har livat upp tillvaron under helgen. Vi har bara haft det mysigt och har turistat lite i stan. Vädret har varit super så vi har mest promenerat omkring. Natten mot lördag blev dock en pärs då min granne ovanpå bestämde sig för att ha efterfest mellan 02.20-08.00. Vid 06.00 hade de lugnat ner sig lite så då lyckades både jag och Erik somna ett tag men den friden blev kortvarig eftersom det var då grannen bredvid lackade ur och började banka med en sopkvast (eller liknande) i taket. Det var faktiskt mer störande än fyllesvinen ovanpå. Har faktiskt inte varit in till förlossningen en enda gång under helgen utan bestämde mig för att ge mig själv lite ledigt. Det var skönt att koppla bort det ett tag. Det känns som att jag har så lite förlossningar ändå att det inte gör varken till eller från om jag missat några under helgen.

Idag var vi med om nåt riktigt exotiskt när vi hamnade mitt uppe i en backhoppningstävling (det ligger en backe precis utanför stan). Som de turister vi var fotade vi såklart denna tillställning.


Backhoppning, inte i Ö-vik men i Holmenkollen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0