Fan, jag är för snäll!

Apropå nya jobbet. Har gjort klart mitt intro nu och skulle den här veckan har varit ledig torsdag-söndag. Alltså FYRA hela dagar. Det händer aldrig annars. Men...som den toffel jag är så tackade jag glatt Ja till att jobba söndag förmiddag när chefen ringde alldeles nyss. Det var den helgen det!

För övrigt trivs jag alldeles utmärkt på mitt nya jobb. Mycket nytt att lära sig men jag har trevliga kollegor som hjälper mig. Den som tror att man gosar med bebisar hela dagarna bara för att man jobbar på BB har fått det hela rejält om bakfoten. Det man "gosar" med där är mest in- och utskrivningar av patienter.

Igår var jag och magen hos barnmorskan och vi sköter oss alldeles utmärkt. Nått hekto i viktuppgång på mamman (på tre veckor) och magen följer kurvan som den ska. Jag fick "genomlida" lite allmän uppvisning av magen för mina forna "kollegor" på MVC och de tyckte alla att vi var söta :D

Imorgon vankas bröllop framför TV:n. Erik tycker att jag är helt pantad som ska titta på spektaktlet men jag är ju lite smyg-royalist så det tar jag ;)



Grattis i förskott!

Kommentarer
Postat av: Denise

Jag ska också smygkolla ;)

2010-06-18 @ 12:33:52
URL: http://vardagsfilosofier.blogg.se/
Postat av: Ida

Jaaaaaa, jag visste det:-P jag är inte ensam om att vilja se de lyxiga klänningarna, de gigantiska blomarrangemangen och få känna känslan av romantik=D=D=D

ska också kika!

punkt

2010-06-18 @ 21:23:27
URL: http://fruhumla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0