TÅLAMOD!

Jag håller på att gå upp i limningen! Ska det verkligen vara nödvändigt att vara gravid i nio hela månader (nästan tio)? Jaja! så mycket har jag hängt med på lektionerna att jag vet att det är nödvändigt! Är så nyfiken på vem som gömmer sig därinne. Får stoppa händerna i fickorna så fort jag går förbi en ultraljudsapparat på jobbet :D

Nu går vi bara och väntar på juli för då blir Erik hemma från jobbet på "semester" och då ska vi börja göra iordning rummet åt Bebbis. Kommer att lägga ut en massa grejer på Blocket de närmaste dagarna för att helt enkelt få plats med en ny familjemedlem. Om det är nån som bl.a. vill ha en beige tresitssoffa från MIO är den er för 2500 kr.

Det här med var Bebbis ska bo verkar engagera en del människor i vår närhet. Jag tar väl och försöker sammanfatta mig kort så kanske ni förstår att det går att bo i lägenhet med barn:

Vi bor i 3½:a på 73 kvm. Bebbis kommer att bo i lillrummet och vi kommer att ha datorn som vi har haft där tidigare i det halva rummet (som är en del av hallen). I rummet kommer Bebbis att kunna bo tills han/hon flyttar hemifrån om den så vill (förutsatt att den inte får några syskon som konkurrerar om utrymmet). Det är alltså ingen liten skrubb utan ett fullt dugligt rum som rymmer en enkelsäng (för vuxna), ett skrivbord och en TV om man så vill. I direkt anslutning till lillrummet finns en inglasad balkong där Bebbis kan sova middag i friskluft om det inte är för varmt. Dessutom slipper den mygg och annat otyg som annars förekommer i betydligt större kvantiteter om man bor i hus/radhus. Balkongen har även en mjuk matta som Bebbis kan leka på när den lusten sätter in. En till grej med balkongen är att vi har en till dörr från vardagsrummet så vi vuxna behöver inte ens gå igenom Bebbis rum om vi vill gå ut där när den sover.
Utanför huset finns en stor gräsmatta på ca 300kvm (kan vara mer, kan vara mindre) som duger alldeles utmärkt för picknick, solning och lek. Behöver jag nämna att det är staket runtomkring?
På gångavstånd från oss ligger Stigslundsskolan med en massa spännande lekplatser som vi kan gå till. När Bebbis blir en stor kille eller tjej har vi TVÅ dagis på tre minuters gångavstånd.
När vi känner oss modiga nog att åka in till stan finns det busshållplats precis utanför huset och det tar ca fem minuter att åka in till stan. Till BVC tar det ca tre minuter med buss och kanske en kvart per fot.
Slutligen kan jag klämma i med att det finns goda motionsmöjligheter för mamman och hennes fläbb (när det ska brännas) precis runt husknuten. Allt från motionsspår, cykelbanor och mysiga små gator i Strömsbro.

Var det nån som sa att barn i lägenhet har det tråkigt?


Foto: Erik
I eftermiddag blir det en tur med båten. Hoppas jag får köra :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0