Fulfuru

Sitter i min lilla "skrubb" på campingen i Umeå. Furu är träslaget som dominerar och jag kan inte sluta häpna över hur oerhört fult det är. Det är dock inte det som är värst utan det är mina högljudda "grannar" som verkar vara SSK-studenter eller dylikt.
Utifrån deras diskussioner (har inte sett alla än) kan jag meddela följande:
* En är göteborgare och äckligt positiv till allt som sägs.
* En är värmlänning och den dialekten ger i mina öron ett lite ointelligent intryck. Vet inte varför men ju bredare dialekt de har desto flängare är de i min värld.
* En är så sävlig att jag håller på att somna så fort han försöker säga nåt.
* De andra tjattrar i mun på varandra hela tiden att de är jobbiga på det sättet.

Nu sitter jag och väntar på att de ska gå och lägga sig så jag kan duscha. De verkar ha gjort upp nån form av schema när det gäller duschningen för att varmvattnet ska räcka och jag tror å det bestämdaste att jag inte är inplanerad på det schemat. Jag kanske ska göra mig riktigt populär och gå upp och duscha strax före sex imorrn bitti istället :D

Kommentarer
Postat av: Denise

Hahaha, du är så rolig. Hoppas du har det bra trots dina grannar! Saknar dig. Hoppas vi ses på min fest? :)

Puss,

far

2010-03-16 @ 02:23:36
URL: http://vardagsfilosofier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0