Uppdatering

Hur gick det med pluggande? tänker kanske den trogne läsaren. Jo, det gick framåt men med tanke på att halva tentan bestod av saker som inte ens gick att finna i kurslitteraturen så håller jag fältet öppet för en ev. omtenta.

Efter tentan i fredags hämtade Erik mig på HiG och så bar det av på en liten roadtrip. Han hade tagit på sig att leverera ett paket i Bollnäs åt sin mammas jobb. Efter att vi lämnat av paketet på avtalat ställe (där de för övrigt aldrig hade hört talas om personen som skulle ha det) så tog vi vägen över Söderhamn hem. Där inhandlades det hamburgare på De Gyllene Bågarna, där min gamla chef för övrigt arbetar nu. Såg honom smyga omkring i backroom.

Lördagen bjöd på god mat hos svärföräldrarna. Sötaste Leo var där men han hade nästan glömt bort mig eftersom det var typ 1½ månad sen jag såg honom sist. Killen är ju stor nu och har etablerat en väldigt stabil gångstil som han gärna uttnyttjar. Lite laidback, nästan åt det berusade hållet ser han ut när han går. Men söt ändå såklart ;) Nästa gång jag träffar honom har han väl finnar och är i målbrottet. Riktigt så långt har jag dock en känsla av att det inte kommer att ta till nästa gång vi ses.

Dagens äventyr började redan halv åtta i morse då klockan var satt på ringning för att titta på Vasaloppet. Tror att jag drabbats av en postolympisk depression så det var med glädje jag slog upp ögonen och möttes av "Vintermums" Pops i rutan. Höjdpunkterna var helt klart när "Plex" sladdade in i rutan med 10 sekunders marginal och självklart även Jörgen Brinks seger i spektaklet. Nu kan han nog äntligen förlåta sig själv för staffetmissen i VM 2003.
Efter Vasaloppet bar det av till farmor som dagen till ära fyllde 86 år! Firades med smörgåstårta, blommor och skraplotter. Precis som det ska vara ;)


Kommentarer
Postat av: Maria

Din farmor fyllde lika många år som Vasaloppet då! :D

2010-03-08 @ 19:19:31
URL: http://marialiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0