Helgen

Lördagen tillbringades på stan med Erik och Sara. Erik har bestämt sig för att vara ute i god tid med alla julklappar så vi drogs med i den stora julklappsshoppingen 2010. Lukas var i tryggt förvar hemma hos farmor och farfar där han sov söta örat i vagnen på altanen.

I söndags packade vi in oss i bilen och åkte till IKEA. Innan vi kom iväg hade Lukas den goda smaken att kissa ner sin arma mor två ggr under samma blöjbyte. Jag får i och för sig skylla mig själv eftersom jag såg båda gångerna att han tänkte kissa. För er som aldrig haft en kille att byta blöja på kan jag meddela att "kissnabeln" får eget liv innan själva kisset kommer.
Väl på IKEA träffade vi min fd kirurgkollega Johanna som nu bor i Falun med sin familj. Har inte träffat henne på ett år. Senast jag träffade henne var hennes lilla William lika liten som Lukas är nu. Han var något större nu ;) Lukas fick paket, kläder och en supersöt nalle.

Den röda tråden genom helgen har dock varit att Lukas är inne i nån fas där han absolut inte tänker sova i onödan, vilket resulterar i att han blir övertrött och grinig. Detta eskalerar på kvällarna när han vägrar äta, sova eller vara lugn. Speciellt roligt blir det när man själv inte har haft en chans att vila under dagen.
Jag hoppas att han har en tillväxtperiod och att det hela lägger sig om några dagar. Vi hade verkligen börjat få till det bra med att Lukas sov i egen säng i eget rum men när han är så här orkar man inte springa fram och tillbaka. Inatt sover han och jag på soffan för att Erik inte ska vara ett slakt på jobbet.

Över ut, nu vaknar han igen...

Kommentarer
Postat av: Bitte

Åh din arma stackare! Kan trösta dig med att jag har det lite lika! Lillan ammar sig genom natten med jämna mellanrum och har en "gasperiod" vid tretiden då hon ligger och fäktar med armar och ben i ungefär en halvtimme, timme och på dagarna kan jag inte sova ikapp sömnbristen så jag är nog ungefär som din Lukas är på kvällarna. Inte roligt. Men det går ju över, det är en mycket kort period fast det känns som evigheten när man är mitt i det. Snart så har de sina rutiner och vi får sova! Kram till dig!

2010-11-02 @ 09:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0