Jag....Wolverine?

Tänker nu dela med mig av en av de mindre pikanta kroppsförändringarna som drabbat mig under graviditeten: ökad kroppsbehåring!

Det är egentligen inte värre än att det går att hålla under kontroll med ett fast tag kring en hyvel eller en flink Sofie med en sax. Förutom på ett ställe...i ansiktet. Jag har fått polisonger med tunt, ljust hår på sidan av ansiktet, speciellt på höger sida. Som tur är så är det riktigt fjunigt och ljust så det är inget som väcker uppsyn på flera meters avstånd men kommer man nära går det inte att missa. Jag ser ut som tjejversionen av Wolverine, med en jättemage istället för ett sexpack. Hoppas verkligen att det är något som kommer att försvinna efter graviditeten annars lär jag göra nåt åt det.
I övrigt ser jag inte fram emot att börja tappa håret igen efter graviditeten. Jag tappar enorma mängder i vanliga fall och får stundtals kala fläckar på huvudet men har sluppit det nu. Förut fyllde jag en hårborste på borstning men nu går det flera veckor innan jag måste tömma den. Och dessutom blir dammråttorna mycket mindre nu.

Apropå graviditeten...inget nytt. Bebisen är där den är och verkar inte förstå att det är fulltid imorrn. Ska till barnmorskan imorrn så vi får se om hon har nåt knep att ta till.



Tänk er dom polisongerna, fast blonda och tunna ;)

Kommentarer
Postat av: ida

gooo linda, gooo linda!!

2010-09-13 @ 22:45:55
Postat av: Malin E

Håller tummarna för att den lilla rackaren kommer ut snart! Lycka till!

2010-09-14 @ 11:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0