Roadtrip

Imorse lastade vi (jag, Lukas och moster Malin) in oss i bilen och styrde kosan norrut. Det togs sin lilla tid men sakta och säkert betade vi av Hudiksvall, Sundsvall, Höga Kusten-bron, Örnsköldsvik och allt däremellan innan vi var på plats i Umeå strax innan kl 18. Nio timmar i bilen bevisar att det tar sin lilla tid att ta sig nästan 55 mil med en 3½ månader liten kille i sällskapet. Ett stopp som kanske tar max en kvart när man är bara vuxna tar lätt en timme när man ska amma, byta blöja och gärna hinna gosa lite oxå.

Systeryster ska ha två tummar upp som körde alla milen på egen hand. (Ja, jag har fortfarande inte tagit körkort)
Jag ska ha en eloge för att jag höll mig vaken.
Lukas ska ha väldigt många tummar upp som höll sig på ett alldeles strålande bra humör de 52 första milen av resan. Det var först på slutet som han kom på att det inte var nå roligt.

Nu har vi bäddat ner oss i stugan som vi hyr och jag kan meddela att två av tre sover söta örat. Jag kan avslöja att min syster har visat sig vara en riktig Nyman iallafall: HON SNARKAR! Men hon kommer att möta sin överman när jag väl lägger mig ;)

Imorrn är det skola mellan 10-14.30 sen blir det stan för mig, Lukas och syster. Måste bl.a. handla en ny examenspresent åt Emma eftersom jag glömde den jag köpt hemma :D

Bilder från detta äventyr kommer sen!

Kommentarer
Postat av: Sara

höll du dig vaken hela vägen???



skönt att det gick bra att köra upp iaf. hälsa



hejhej

2011-01-12 @ 08:22:32
URL: http://saraochleo.blogg.se/
Postat av: Sara

vart e bilderna? vi väääääääntar ju ;)

2011-01-27 @ 22:18:33
URL: http://saraochleo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0