Det är ingen vanlig dag...




... för det är Lukas halvårsdag! Hurra, hurra, hurra!!!

Våran stora lilla kille blir ett helt halvår idag. Helt sjukt! På ett sätt känns det som det var igår han föddes och på ett sätt känns det som att har varit hos oss en hel evighet. Jag tycker att tiden går lite för fort när jag tänker på att det är lika långt kvar tills han fyller 1 år som han har funnits till.

Vid 6 månader är han en kille som hatar att ligga på mage. Han vill absolut inte resa sig upp på armarna för att försöka krypa utan kör istället näsan i marken och skjuter på med fötterna.
Han har kommit på att det är kul att äta. Han äter gröt 2ggr/dag, barnmat 1ggr/dag och ersättning 3-4 ggr/dag så nu hoppas jag verkligen att det ska märkas hos BVC när han ska väga sig nästa gång. Fast han behöver inte bli en tjockis för det ;)
Han gillar musik och är nog den enda på den här planeten som tycker om när jag sjunger.
När han ska sova ligger han gärna på sida och gosar helst med sin kanin (Tack för den fam. Gladh) och nallen med pyjamasen (Tack för den fam. Ekström/Sundström). Han sover helst i egen säng på sitt eget rum för då stör inte mamma och pappa med sina snarkningar.
Han älskar sin hoppgunga och kan hålla på hur länge som helst.
När han träffar tjejer (i alla åldrar) är han en riktig flörtis, men han blir lite blyg när han träffar killar.
Han avskyr när man håller i honom när han ska äta flaska. Istället vill han ligga fritt men vill inte hålla flaskan själv så det får mamma och pappa gärna hjälpa till med.

Med andra ord är han lite bättre än andra, våran lilla Lukester! ;)





Kommentarer
Postat av: Sara

hehe du kan ju fråga min bror vad jag köpt. det e han som skickat efter det åt mig! :P förhoppningsvis får jag det INNAN fjällen så jag kan leka med den i fjällen.

2011-03-21 @ 17:24:59
URL: http://saraochleo.blogg.se/
Postat av: Sara

BTW, damn vad sportiga ni ser ut på den stora sista bilden :P



Leo fick nya solbrillor förra veckan oxå så nu kan de glassa tillsammans i fjällen. :)

2011-03-21 @ 17:25:58
URL: http://saraochleo.blogg.se/
Postat av: Sofie

Åh grattis grattis Lucas! <3

Herregud vad tiden går fort ;)

Vilken härlig hyllning! Du är så rolig när du skriver gumman! Alltid lika roligt att läsa din blogg! ;)

Massa kramar!!

2011-03-24 @ 08:16:34
URL: http://www.sofiesida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0