Klädfynd, dyr plast, prutt och bajs

Igår fyndade jag och Sara barnkläder till pinsamt låga priser. Följande "lilla" skörd fick följa med mig hem:



Bild 1: Didriksson kläder; ett Slaskeman regnställ strl 80, ett par tumvantar och en fleecetröja strl 90.
Bild 2: Lindberg kläder; ett par badbyxor strl 74/80 och en fuskpolo.
Bild 3: En Laban överdragsoverall strl 86/92. Enormt stor och jag har lite svårt att komma på när den ska användas men den är svart och den prasslar och det tycker jag om :D
Bild 4: IdaT kläder; regnställ strl 74/80, en dregellapp och ett par kalsonger/shorts strl 74/80.

Eftersom det blev så snorbilligt måste jag få skryta med priset. Ordinarie butikspris skulle ha blivit nästa 2300 :- men jag fick allt för 910:- ME LIKE!!!

På kvällen var Sara värdinna för ett Tupperware-party. Är egentligen ingen stor fan av Tupperware eftersom jag tycker att det mesta ser ut som handikapphjälpmedel i alldeles för glada färger. Dessutom finns det ingen på den här planeten som kan säga att prissättningen är överkomlig. Lik förbannat lyckas jag beställa nå jäkla muggar som jag vill inbilla mig att Lukas kommer att ha nytta av när han kan dricka med sugrör.

När vi kommit hem från partyt/middagen var Erik och jag färdiga att checka ut som människor. Skittrötta båda två. Som den lilla ängel han är somnade Lukas relativt smärtfritt runt 22.00 och vi väldigt kort därefter. Men det höll bara till 23.20 när Lukas vaknade första gången och sen fortsatte det hela natten. Till och från fram till 05.00 grät han i sömnen, troligtvis pga ont i magen men han var så trött att det inte gick att väcka honom och hjälpa honom på traven. Kl 05.00 ledsnade vi och tog upp honom och mer eller mindre tvingade honom att vakna och med sin fars hjälp lassade han ur sig rejält och blev till gladfis som vi är vana att se honom som. Han fick lite mat och somnade om i vår säng men bara ett litet tag innan det var dags igen. Tog upp honom 07.30 och då fes han som en vuxen karl i flera omgångar, fick lite mat, somnade om, vaknade nyss och nu har han nog skitit som samma vuxna karl. Drar mig lite för att ta reda på det då jag känner på mig att det är en lite översvämning i pyjamasen.

Det var det dygnet. Idag ska det packas för imorrn bär det av till fjälls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0