Krupp

Natten till tisdag blev Lukas lite dålig på natten och började hosta som en liten hund. Det var bara att konstatera att vår lilla sötis drabbats av falsk krupp. Lite tråkigt att det var just då eftersom han skulle göra sin sista inskolningsdag på dagis på tisdag, istället blev det hälsocentralen och läkarbesök. Vi fick medicin utskrivet som inte är helt lätt att få i honom men den funkar. En liten biverkan är att Lukas blir riktigt speedad av den och förvandlas till Turbo-Frans efter ett tag. Inte helt kul när man är tvungen att ge den på kvällen eller natten när en annan hemskt gärna sover.
Nu märks det knappt nåt på andningen längre men han är rejält förkyld. Hoppas bara att det blir bra tills på måndag så han inte blir borta alltför länge från dagis, då glömmer han bort allt.

För egen del har jag nu börjat på mitt "gamla" jobb på 112K (kirurgen) igen. Det var lite indragningar på BB så där regnar det inte direkt ner arbetspass. Dock ska jag göra ett gästspel på söndagkväll. Ska bli hur kul som helst.

Nu ropar sonen på "memma" (det är nog mig det gäller)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0