Löjtnant Nyman!

Igår fick jag reda på en ganska rolig sak av min lärare Ola. Han berättade att när vi är färdigutbildade har vi lärt oss så mycket nyttigheter att vi räknas som löjtnanter av försvaret. Coolt va?
In case of a war kan vi bli tvugna att rycka in till och med det att vi fyller 70 år (!). Ni behöver dock inte oroa er, jag får inte leda trupper och kommer nog inte heller bli tvungen att bära vapen. Kommer nog bli placerad i ett malätet tält i skogen med en kärra gasbinda som närmaste polare.
Kom på att jag och sambon nog kommer att utgöra ett alldeles utmärkt team i krigstid. Han som minröjare och jag som sjuksköterska. Misslyckas han med sitt jobb får jag mer att göra ;)
Vill att ni redan nu tar fasta på och respekterar min nyvunna militärgrad och tilltalar mig Löjtnant eller Löjtnant Nyman.
Inte nog med detta, om jag utbildar mig vidare blir jag kapten. Jag ser reklamen framför mig: "Jag är inte bara barnmorska, jag är även kapten i försvaret."

Nu måste jag ta mitt militära ansvar och gå upp och äta frukost. Man vet ju aldrig, i eftermiddag kanske man sitter ute i skogen med en kärra gasbinda som närmaste polare. Jag kanske får ta med mig löjtnant Skogh?

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Darth

Oj :O (Varför får jag en känsla av att det här kommer man få höra mycket inom närmaste framtiden?) Men hur som helst, jag känner mig ärad av att ha en löjtnant till son! Men för mig kommer du, givetvis, att alltid vara Luke.

2007-12-11 @ 12:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0