Officiell tillkännagivelse

Måste officiellt meddela att jag och min kära vapendragare Carro nu är klara med vår uppsats!!! Nu är det bara finliret kvar, dvs. rättningen. Mitt största "fan" Niklas har redan bokat en plats längst fram när vi ska presentera uppsatsen. Passa på ni oxå, det kommer att bli trångt ;)

Ämnet (på uppsatsen alltså) var/är Barnmisshandel. Kanske inte världens mest soligaste ämne men ack så aktuellt då det tydligen fortfarande finns människor som tar sin sex veckors bebis till akuten med nio brutna ben och sedan skyller på bebisens tvååriga bror som knappt orkar lyfta ett mjölkpaket.
Oj, nu kände jag att jag gick igång totalt här, kan nog älta detta ämne i all evighet för jag slutar inte förundras över hur ofantligt dumma vissa människor är. Bortförklaringarna folk kommer med är ju ren humor ibland. En ettåring som knappt lärt sig gå har inte en massa skumma blåmärken och benbrott. Barn i den åldern är beroende av sina föräldrar, både på gott och ont. För att skapa trygghet för barnet behövs föräldrarna. Föräldrarna behövs dock oxå för att barnet ska fara illa.
Jag har full förståelse att man kan bli arg på sitt barn av olika anledningar men känner man att jag snart kommer att slå mitt barn kan man kanske höra av sig till någon anhörig eller liknande och be om hjälp. Hellre att någon ringer till mig och frågar om jag kan hjälpa dem med barnet för de tror att de kommer att slå det än att jag får läsa om ännu ett barn med svåra skador.

Nog om detta, men kom ihåg att boka platser. Det kommer att bli rusning till the-Linda-&-Caroline-föreläsning-om-Barnmisshandel ;) Fridens!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

kan ni köra via länk så jag som är i skogen kan delta?

2007-12-07 @ 10:42:01
URL: http://sundancekids.blogg.se
Postat av: Darth

My son, your father will be there!

2007-12-08 @ 14:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0