WHYYYYY????

Jag har idag upptäckt höjden av dumhet. Varför ringer man upp när man ser på mobilen att de ringt från jobbet? Den frågan har jag inte bara ställt mig själv en gång tidigare. Likt förbannat faller jag dit idag och ringer upp. Detta resulterade i att min pengagiriga hjärna skickade signaler till mitt talcentrum som i sin tur såg till att jag tackade ja till att börja jobba 9.15 istället för 12.
Detta i sin tur betyder att jag sitter och pluggar en fredagkväll. Är det tragiskt or what? Men, men....vad gör man inte för en kär vän i "nöd"? (Allt för dig Niklas!)
I morgon är även den första dagen jag kommer att använda mina nya "fina" kostymbyxor på jobbet. (Förväntar mig att du kommer o tittar "Ams"!) Frågade mig tidigare idag var världen är på väg...vad är nästa steg...svinrygg och dräkt?
Annars händer inte så mycket roligt i mitt liv just nu. Min pojkvän fick fel kebabrulle idag så han blev sur som ett åskmoln. Erbjöd min istället men det hjälpte inte. Det roligaste just nu är att följa Amelies väg till "fame and fortune". Följer med spänning varje dag hon tillbringar i Stockholm på vägen mot en lyckad framtid som makeup-artist.
Har det hänt nåt mer? Hmmm...nej. Jobbar, pluggar, äter, sover och försöker ta körkort. Det sista går ganska bra faktiskt. Om man bortser från att jag måste lära mig att köra förstås. Har grova problem med en "liten" detalj som kallas dragläge. Detta fenomen verkar inte existera när jag kör vilket resulterar i...ingenting...eftersom jag inte ens kommer iväg. Har inte vågat boka in någon körlektion än pga. att jag inte ville skrämma livet ur den stackars körläraren med mina små utbrott. Har nämligen grova problem med att inte kunna saker. Då låter jag hellre bli att utsätta mig för det jag inte kan. Lever efter "allt eller inget". I det här fallet betyder det att antingen kan man köra bil till fullo eller så låter man bli.
Pga dålig sittställning börjar jag nu få väldigt ont i ryggen så det är väl ett tecken på att man ska sluta skriva o göra nåt vettigt, tex. plugga.

Peace out man!

Kommentarer
Postat av: Ammii

Är det jag som är Ams?

2007-01-21 @ 16:18:21
URL: http://amelies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0