En liten fisketur

Direkt när jag slutade i fredags packade vi in oss själva och tältet i bilen (och lite mer grejer oxå för den delen). Siktet var inställt på den lilla sjön Valkalampi vid Jädraås.

Vädret hade inte kunna varit bättre. Solen sken och termometern visade närmare 30 grader. Satt igång och fiskade direkt när vi kom dit. Dock var det nog för varmt för både fiskarna och oss. Det nappade inte för fem öre.
Med kvällen kom oxå knotten och myggen. Min sambo blev biten överallt medan de små liven, när det gällde mig, riktade in sig på ögonen. Tack för den! Det var bara att dra på sig långbyxor och långtröja om man inte skulle bli helt uppäten. Jag garderade mig dessutom med mössa, glasögon och halsduk för att verkligen vara på den säkra sidan.

Till slut blev tröttheten alltför stor. Hade ju trots allt varit vaken sedan 05.20 på morgonen. Bäddade ner oss i tältet och somnade ganska omgående. Klockan 07.00 vaknade vi dock båda två av att vi inte fick luft. Hade lyckats ställa tältet så bra att det hamnade mitt i den, för dagen, stekande morgonsolen. Vi flög ur tältet i hopp om frisk luft och möttes av en klarblå himmel och ca 25 grader varmt. KLOCKAN SJU PÅ MORGONEN! Stormade ner till sjön med förhoppningen om att fiskarna kanske nappade lite bättre nu innan vattnet blev alltför varmt. Så var dock inte fallet men det var en underbar morgon.

När klockan började närma sig lunch var det riktigt jäkla varmt för att uttrycka det milt så vi började dra oss tillbaka mot bilen och tältet igen. Packade ihop och gjorde oss klara för hemfärd. Passade dock på att bada lite innan vi begav oss hemåt. Till och med jag badade lite, dock bara till knäna. Jag var inte riktigt tillfreds med badtemperaturen. Den ska gärna stämma överens med lufttemperaturen (om det är över 25 grader varmt) för att jag ska doppa hela min fagra lekamen.


Kommentarer
Postat av: Darth

Var glad att du intre beffan dig i köket på mcdonalds liksom ;)

Haha, vet du, det avr så kul idag. Joanna stod i ettan med gästerna fattade inte vad hon sa så hon började prata engelska med dom, fast hon visste att det var svenskar :b

2008-07-28 @ 22:25:54
Postat av: Maria

Du är utmanad, se min blogg...

2008-08-01 @ 00:26:11
URL: http://marialiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0