Förbannade telefonförsäljare!

Somnade på soffan och drömde världens bästa dröm om en av världens bästa människor. Precis när drömmen var som allra bäst ringer telefonen, jag flyger upp, svär lite, går fram till luren och ser ett nummer som jag vet tillhör en telefonförsäljare som med jämna mellanrum brukar ringa och terrorisera mig. Blev så förbannad, det var ju världens bästa dröm. Behöver jag nämna att jag inte svarade utan lät det ringa.

Jag är en av alla dom som inte har nån form av positiva känslor för telefonförsäljare. Jag förstår inte hur man kan köpa något av nån via telefon. Vill jag teckna en ny försäkring, köpa en brandsläckare eller införskaffa 50 kilo tvättmedel köper jag det antingen i en affär eller via nätet. Inte av nån övertrevlig glidare på telefon som är tvungen att bläddra si och så många sidor i sitt manus beroende på mitt svar. Brandsläckaren skulle jag nog kunna få gratis av pappa som är brandman.

Och bespar er alla agressioner och tankar om att jag borde anmäla mig till NIX-registret. Är anmäld men det fungerar bara ibland och dessutom får vissa företag ringa till en i och med att man t.ex. tecknar en tidningsprenumeration eller har ett mobilabonnemang. Jag vet inte hur många gånger Tele2 har ringt mig och tycker att jag ska teckna fast abonnemang hos dem. Senast sa jag att jag var ekonomiskt oberoende och att mellanskillnaden mellan mitt nuvarande abonnemang och deras inte berör mig pga min stora plånbok. Snubben som ringde blev så paff att han, efter att ha hållit på och tjatat i typ tio minuter och jag försökt förklara att jag inte var intresserad, konstaterade att jag nog inte var intresserad men att jag kunde ringa dem om jag ändrar mig.

Försökte somna om efter att telefonen hade ringt och återgå till drömmen men det vet ju alla att det är omöjligt. Förbannade losers, skaffa er ett riktigt jobb! Eller är ni hindrade av er totala avsaknad av sociala spärrar att ni bara är lämpade som telefonförsäljare?

Kommentarer
Postat av: Denise

Det är skönt att man som anställd på McDonalds kan se ner på någon arbetargrupp i samhället i alla fall ...

2008-05-31 @ 19:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0