Och vilken bokstavskombination lider du av då?

Vi tar det från början....
Sitter och kollar på Hockey-VM, Sverige-Ryssland. Ryssar är väl inte direkt kända för att spela fair-play så matcher mot dom brukar kunna bli ganska heta. Så även denna gång. Då får den svenske spelaren Douglas Murray (ja, han är svensk) nåt jäkla frispel och bestämmer sig för att nita en icke-puckförande spelare. Det är dumt, riktigt dumt. Speciellt när karln laddar för kung och fosterland. Detta följs av en svensk-rysk ormgrop och tjopptjopp så har Sverige bara fyra backar kvar i matchen eftersom Murray och Strålman drar på sig matchstraff.
Känns dock tryggt att se Valboiten och lagkaptenen Niklas Bäckström som försöker bringa nån form av lugn i situationen. Nämnde jag att han handlat hamburgare av mig? Stort!
Åter till den där Douglas Murray. Hade aldrig hört talas om karln innan VM men han har tydligen spelat ganska bra i NHL. Efter att ha sett några TV-intervjuer med honom måste jag bara säga att han stämmer på pricken in på fördomen om hur idrottsmän kan vara. Stor, inte allt för vacker och tvärblåst. Verkar vara en sån där som inte kommit långt pga sin puckskicklighet utan snarare pga sin näst intill totala avsaknad av intellekt. Han verkar i mina ögon lida av nån form bokstavskombination och enbart lämpad för nån fysisk idrott.

Kan i förbifarten nämna att Lundqvist sköter sig riktigt bra i det svenska målet, 1-0 till Sverige.

"Lyssna grabbar, de spelar ABBA. Det är fest!" Håkan Södergren, kommentator

"Jag tror det kan vara slutsålt. Kan det vara slutsålt? Det är iallafall fullsatt, så det kan vara slutsålt." Åke Unger, kommentator

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dogge Murray, vilken skön snubbe han är!

2008-05-11 @ 12:37:20
URL: http://extremtintressant.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0