2008 vs. 2009

Bör väl likt alla andra sammanfatta det som varit och det som komma skall:

2008:
I början av året satt jag och fröken Skogh med våra näsor nerborrade i C-uppsatsen. Fick ihop den bra tycker jag, lite stolt faktiskt.
I mars slutade jag på mitt älskade McD :( Har längtat tillbaka åtminstone en gång i veckan sedan dess. Våren fortsatte i skolans tecken och i juni blev jag nyutexad sjuksyrra. Började jobba i juni och märkte ganska snabbt att det där med att jobba som syrra inte alls är nå kul. Bytte avdelning i september och jag fick åtminstone trevliga arbetskamrater. Har barnmorskeprogrammet i sikte så jag biter ihop. Känns som jag inte gjort nåt annat än jobbat sen jag gick ut skolan. Hade en vecka ledigt i somras, annars har jag bara jobbat.


2009:
Ska plugga engelska och internationell omvårdnad på Kalmar Högskola (distanskurs) under våren.
Blir "moster" om exakt två veckor.
Vecka 14 bär det av till fjällen med familjerna Ohlson och Rickegård.
Sommaren har jag inga större förväntningar på. Det brukar bli bäst så. Tänker söka semester i augusti och jag har fått för mig att jag vill åka och fjällvandra.
Håller en tumme att jag kommer in på barnmorskeprogrammet i september, annars är det bara och bita i det sura äpplet och fortsätta jobba tills jag kan söka nästa gång.
Längre än så har jag faktiskt inga planer för det nya året, det mesta står och faller med om jag kommer in på skola till hösten eller inte.

Önskar alla ett gott nytt år!!!

Kommentarer
Postat av: Emma (sommarvikarien)

En liten nyårshälsning från din forna arbetskamrat (ignorerar ditt påstående om 2008 och arbetskamraterna:)) Håller tummarna för dig när det är dags att söka in till barnmorska. Kram

2009-01-04 @ 17:48:53
Postat av: Linda

Åh man tackar! Du behöver inte ta åt dig av det om arbetskamraterna. Du var definitivt en av dom som gjorde det roligt att gå till jobbet ;)

2009-01-05 @ 10:02:30
URL: http://nurselinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0