Morgonstund har guld i mun...

...NNNOOOOTTTT!

I min storstuga som jag har mitt rum i bor det ett flertal män som jobbar med byggnads- och vägarbeten i och kring Umeå. Jag kan om dessa män berätta följande:

* De verkar vara trevliga människor, hälsade på några av dem igår kväll.
* De går upp okristligt tidigt för att åka till jobbet.

När andra eller tredje killen gav sig av i morse kollade jag på klockan...05.14!!! Då hade som sagt några stycken redan gett sig av för ett tag sen. Sen var bollen i rullning. Runt omkring mig verkar de göra morgon en efter en. Det är så lyhört att jag inte kan somna om. Men det gör inte så mycket, jag har bara en lång skoldag framför mig där jag ska få lära mig att förlösa barn. Men det är ju bara detaljer så där, det lär man sig ju i en handvändning.

Hoppas hinna med en liten shoppingrunda på stan idag efter skolan. Har fått i uppdrag att leta efter en specifik grej i julklapp åt svärmor.

Det ryktades i ett svagt ögonblick att det skulle komma snö idag men det verkar inte bli nåt av det. Det är samma väder här som hemma i Gävle, ca 5 grader varmt och lite regnigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0