Umeå dag 2

Nu börjar det bli lite mer allvar i skolan. Vi har åtminstone format basgrupper och börjar med en uppgift. Började lite tidigare imorse än igår och det kändes kan jag säga. Jag hade dejt med Dr House igår kväll och var därför lite sliten imorse. Jag tror att vi ska träffas även ikväll.
Tog en liten promenad fram och tillbaka till affären även idag. Köpte upp mig på ganska mycket mat som jag kan ha i kylen här i huset så slipper jag springa till affären varje dag.


Det där med att Umeå är Björkarnas stad kan jag intyga att det stämmer. Det är träd överallt, alla är inte björkar men nästan. Det slog mig redan igår att det är nästintill omöjligt att förklara vägen för nån som aldrig har varit i Umeå. Det går inte att säga typ: "...och när du kommer till det röda huset ska du svänga vänster och ta sikte på statyn med en åsna" för man ser varken det röda huset eller den lilla åsnan förrän det är försent för de står gömda bakom en massa träd. Som tur var är det väldigt enkelt att åka buss i Umeå eftersom en liten "tant" berättar vilken som är nästa hållplats. Jag tror bestämt att det kan vara BOP-tanten syster. De har ungefär samma röst och låter lika gamla.
Oj nu blev det lite svamligt! Tänker bara dela med mig av en tanke till innan jag ger mig för idag. Så fort jag är ute och går häromkring så är det en tanke som upptar mitt huvud och det är: "Hagamannen, Hagamannen, Hagamannen...". Jag vet att karln sitter inne men finns det en så kan det finnas flera. Tittar mig om ett flertal gånger per promenad efter skumma människor som förföljer mig.


Åhh, nu vet jag exakt vad jag ska ta upp imorrn. Jag ska se om jag kan få en bild av detta fenomen.

Kommentarer
Postat av: sara

måste kommentera hagamannen.

i arvika hade vi en gubbe från haga el och rör i göteborg som kom i hjälpte oss ibland (okej ganska ofta för han var snygg å jag ringde hela tiden, rååååkade ha sönder fritösen, igen)

iaf så kallade vi honom för hagamannen, så se upp för hagamän!

2009-09-01 @ 18:54:03
URL: http://saraochleo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0