Klippning

Idag har jag varit till Sofie och fått en uppfräschning av håret. Klippte och gjorde nåt åt utväxten. Visst att mitt håt växer ganska fort i vanliga fall men nu när jag är gravid växer det som ogräs. Sofie och jag ska ha bebis med två veckors mellanrum (jag leder!) så det blev en hel del bebisprat. Hon hade varit på ultraljud i veckan så jag fick se bilder på sötnosen. De vet inte vad det blir för kön, men jag känner på mig att det är en liten tjej!

Efter klippningen blev det en sen lunch med fröken Skogh på stan. Fick även träffa mamma Skogh, alltid lika trevligt. Carro hade (o)turen att drabbas av askmolnet när hon och sambon var till Barcelona för nån vecka sen. Det var riktigt spännande att höra om deras äventyr genom halva Europa innan de äntligen kom hem.

Valborg i det här hemmet kommer att firas på hemmaplan med lite klassiskt fredagsmys. Det vill säga när Erik behagar komma hem. Han håller på att flytta båten idag (av alla dagar) och har ingen aning om när han kommer hem.

För en timme sen gick jag till Konsum för att handla lite och då var det världens pådrag vid ett av höghusen här i Stigslund. Utanför stod fem polisbilar (finns det så många bilar i tjänst i den här stan?) och en ambulans. Nyfiken som jag är sträckte jag extra mycket på halsen när jag gick förbi men kunde inte få nån klarhet i vad som hade hänt. Spännande sånt där ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0