3 av 5

De första tre dagarna av Lukas inskolning avklarades utan några som helst problem. Lite bortskämd blir han dock eftersom han är enda barnet som börjar nu och därför har "sin" fröken för sig själv. Men så som han tar för sig skulle det nog ha gått bra om han hade börjat samtidigt som en massa andra barn oxå. Igår när jag kom och hämtade honom var det en kladdig men överlycklig kille som hade ätit ganska mycket lunch på alldeles egen hand, till detta mumsade han knäckebröd och drack mjölk (något som han inte har fått här hemma eftersom jag tycker att knäckebröd i kombo med småbarn är lite läskigt och mjölk dricker inte Erik och jag för vi får ont i magen).
Lukas fröken var supernöjd och sa att han betedde sig som att han hade gått där i flera veckor. (Märks det att det är en stolt mor som skriver detta?)

Imorgon vankas ett lite försenat födelsedagsbesök för Lukas då fröken Skogh med sambo kommer på besök. Fika är inhandlat och när jag berättade för Lukas att Börjes mamma och pappa (Börje är deras katt) skulle komma och hälsa på skrattade han som en dåre och klappade händer så jag tror att han tycker att det ska bli lite kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0