Det här med fotboll

Nu var det dags för ett stort mästerskap igen. Denna gång är det fotbolls-EM som står på tur. Det är med lite hatkärlek jag kommer att bänka mig framför TV:n och titta på Sveriges matcher.

Det här med hatkärleken grundar sig i att jag har lite svårt för fotbollsspelare. Det finns inga utövare av en lagsport som har så stort ego som fotbollsspelare. Trots att det är en lagsport verkar alla 22 spelare på plan sträva emot att göra så spektakulära individuella insatser som möjligt.

Nu ska jag inte älta det här utan istället glädjas över vad som verkar bli en svensk seger mot Grekland (det är nån minut kvar av matchen). Dessutom glädjer det mig att se Henke Larsson i landslaget igen. Det känns tryggt och han och Zlatan kan ju bli ruggiga tillsammans.

Kan dessutom meddela att jag börjat min karriär som sjuksyrra, började igår. Än så länge är jag inte direkt hänförd av min nya arbetsplats men det kanske kommer, kanske. Det är ett kapitel som kan ältas i ett annat inlägg, inte idag ;) Känner att det är dags för mig och fröken Skogh att boka in en fika nån dag och tycka lite synd om varandra.

Kommentarer
Postat av: Carro

Ja det tycker jag också att vi ska:) Det är bara det där med att ha tid..

2008-06-11 @ 00:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0