Slagen

Tröttman har besegrat mig totalt. Är helt utslagen så fort jag kliver in genom dörren. Fredagen har jag knappt nåt minne av. Jag vet att jag jobbade förmiddag efter att ha jobbat kväll dan innan och sen minns jag inte så mycket mer av den dan. Jo, förresten...jag och Erik var hem till en kollega till mig och samlade på oss ännu mer barnkläder. Så nu har bebis så mycket kläder att det utan problem kan gå typ två veckor utan att vi behöver tvätta. Om inte bebisen blir en kräkis vill säga.

Idag har jag haft veckans ända lediga dag och den har pågått i non-stop sen åtta imorse. Vaknade till i samband med kisspaus nummer tre och insåg att det inte var nån idé att somna om. Till min hungriga mages fasa upptäckte jag att vi glömt att köpa mjukbröd igår när vi var och handlade (hänvisar till tröttman). Fick i mig lite youghurt innan Erik kom upptassande och tyckte att vi skulle åka till IKEA och handla en garderob till bebis. Det slutade med att vi fick med oss en schäslong oxå så nu har vi även nånstans att sitta och äta tutte i höst. Bebisrummet är nu nästan helt klart, fattas bara lite bättre lampor.

När vi jäktat hem från IKEA och jag hade fått mig en lite tupplur bar det av hem till Erik's föräldrar eftersom svärmor har fyllt år. Jag överlevde det stora släktkalaset och drog till med att komma tredje plats i lekarna. Inkasserade en fin present för den bedriften innan tröttman gjorde sig påmind och tyckte att jag och magen skulle hem och sova. Sitter här och blinkar nu och ska alldeles strax krypa (läs böka) ner i sängen.

Imorgon gör jag och magen näst sista arbetspasset, har inte nästa förrän på fredag. Innan det ska vi till svärpäronen och äta lunch. Vi får se hur det funkar med tröttman. Klarar mig kanske eftersom det bara är ett arbetspass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0