Status

Sen senaste inlägget skulle man kunna tro att jag har gått i ide. Men icke...jag håller däremot på med D-uppsatsen. Detta tar sin tid då en tvåmånaders bebis kräver betydligt mer tid än vad man kan tro. Amma, byta blöja, underhålla och söva tar sin tid och då blir det inte så mycket tid över till annat innan det är dags för nästa varv.

Som grädden på detta mos har hela familjen åkt på en förkylning av stora mått. Jag och Erik hostar, nyser, snörvlar och jämrar oss i kapp och Lukas snorar på så gott han kan. Det är inte så lätt att hålla sig ifrån honom (Lukas alltså) för att inte smitta. Han har ju lite problem än så länge att förflytta sig. Och eftersom ett barn oftast bärs i famnen är det ju lite svårt att hålla honom borta från de smittsamma delarna, dvs. ansiktet. Förrådet av förkylningslindrande produkter började under morgonen tryta så Erik klädde på sig och åkte iväg till sjukhuset för att hänga på låset när Apoteket öppnade. Så nu är lagret påfyllt så vi klarar oss över helgen iallafall.

Imorgon vankas det egentligen julpyssel hemma hos svärföräldrarna men varken jag eller Erik känner för det om vi mår så här. Vi får se hur det utvecklar sig.

Över ut, nu blir det till att skriva slutklämmen på resultatdelen i uppsatsen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0